مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

با تثبیت وضعیت فعلی و فاصله گرفتن از روزهای اوج پیک چهارم کرونا، ۱۶ شهرستان گیلان در وضعیت زرد کرونا قرار گرفتند.

کروناویروس

حسن رخ‌شاد، مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به همشهری آنلاین اعلام کرد: با تغییر رنگ کرونایی ۱۶ شهر گیلان به زرد، فقط شهر رودبار همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

 وی افزود: هم‌اکنون شهرستان‌های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه‌سرا، بندرانزلی، ماسال، رضوانشهر، تالش، آستارا و آستانه اشرفیه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 رخ‌شاد با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا طی هفته‌های گذشته در گیلان روند نزولی داشته افزود: در حال حاضر ۱۹۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های انتخاباتی و حضور شهروندان دراین تجمع‌ها تأکید کرد: گیلان همچنان در وضعیت شکننده کرونا قرار و شهروندان باید دستورالعمل‌ها را به منظور جلوگیری از شیوع موج بعدی کرونا رعایت کنند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته شاهد افزایش تعداد بیماران کرونا مثبت سرپایی بوده‌ایم، از شهروندان گیلانی خواست در صورت تماس با افرادی که تست پی‌سی آر آنها مثبت بوده به مراکز ۱۶ و ۴۲ ساعته مراجعه و تست کرونا بدهند. همچنین رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک در هنگام حضور بیرون از منازل، شستن مرتب دست‌ها باید همچنان از سوی شهروندان رعایت شود.

رخ‌شاد تأکید کرد: اصناف نیز برای جلوگیری از اعمال دوباره محدودیت‌ها در صورت بالا رفتن آمار کرونا باید شیوه‌نامه‌هایی که برای آنها تنظیم شده به صورت دقیق اجرایی کنند.

کد خبر 608916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha