یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

امشب در سوپرجام ایران، پرسپولیس بدون ۲ ملی‌پوش مصدومش به مصاف تراکتور می‌رود.

سوپرجام

به گزارش همشهری‌آنلاین، سوپرجام سال۹۹ فوتبال ایران بالاخره بعد از مدت‌ها تأخیر امشب در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. پرسپولیس به‌عنوان قهرمان لیگ ۹۹-۹۸ و تراکتور به‌عنوان قهرمان جام حذفی همان فصل باید در ابتدای فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به مصاف هم می‌رفتند که این بازی به روزهای پایانی خردادماه۱۴۰۰ موکول شده است. بعد از برگزاری بازی‌های تیم‌ملی در بحرین و پایان وقفه‌ای که در مسابقات باشگاهی پیش آمد، مسابقه سوپرجام امشب پیش‌درآمدی برای شروع مجدد لیگ بیستم و جام حذفی ایران خواهد بود. برای میزبانی این بازی قرعه‌کشی انجام شده و پرسپولیس به حکم قرعه میزبان بازی سوپرجام است که از ساعت۱۹:۵۰ امشب در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

۲تیم پرسپولیس و تراکتور یک‌بار در این فصل به مصاف هم رفته‌اند که با برتری پرسپولیس در زمین تراکتور همراه بوده است. بازی رفت این دو تیم در لیگ بیستم، روز ۱۶بهمن‌ماه‌۹۹ در تبریز انجام شد که پرسپولیس با تک‌گل سیدجلال حسینی میزبانش را شکست داد. جالب اینکه پرسپولیس در آن مسابقه برتری قابل‌توجهی مقابل حریف داشت و اگر در نیمه دوم از فرصت‌هایش استفاده می‌کرد، می‌توانست به یک برد پرگل و تاریخی برسد. بازی برگشت ۲تیم در تهران هم هنوز باقی مانده که در هفته بیست‌ونهم یعنی هفته ماقبل‌آخر لیگ برگزار خواهد شد. پرسپولیس که بیشترین بازیکن را در تیم ملی داشت، بعد از بازگشت ملی‌پوشان از بحرین ۲بازیکن خود را مصدوم تحویل گرفت. کمال کامیابی‌نیا قطعا بازی امشب سوپرجام را از دست داده و وحید امیری هم بعد از مصدومیت مقابل بحرین شرایط نامشخصی برای این بازی دارد. البته مربی پرسپولیس هم روز گذشته تأیید کرد که امیری در مقابل تراکتور غایب خواهد بود و در نشست مطبوعاتی قبل از بازی نیز غیبت هر دو بازیکن را قطعی اعلام کرد. برنده بازی امشب، نخستین جام داخلی سال۱۴۰۰ را به خانه خواهد برد.

یک جام و ۲ انگیزه

پرسپولیس و تراکتور امروز در حالی مسابقه سوپرجام ایران را برگزار می‌کنند که هر کدام انگیزه‌های متفاوتی برای پیروزی در این بازی دارند.

یحیی به‌دنبال استارت خوب

با اتمام مسابقات تیم ملی، مقطع پایانی فصل باشگاهی در حالی برای پرسپولیس آغاز می‌شود که این تیم در یک بازه کوتاه و کمتر از دوماهه، شانس گرفتن ۳ جام را دارد. نخستین آنها همین سوپرجام است، اما ۲ رقابت مهم‌تر در لیگ و جام حذفی باقی مانده که سرخپوشان پایتخت در هر دو مدعی جدی هستند. داستان لیگ که با رقابت سایه به سایه پرسپولیس و سپاهان حسابی جذاب شده، در جام حذفی هم سرخپوشان دوئل حساس با استقلال را پیش رو دارند. با این تفاسیر موفقیت در سوپرجام علاوه بر اینکه آسان‌ترین قهرمانی فصل را برای شاگردان یحیی گل‌محمدی به همراه می‌آورد، باعث خواهد شد آنها با روحیه بالاتری در ۲ جام دیگر به میدان بروند. در نقطه مقابل اما شکست احتمالی در این مسابقه می‌تواند روحیه تیم را به هم بریزد و تبعات منفی زیادی داشته باشد.

تراکتور و آخرین امیدش

در آن سوی میدان اما تراکتور به این بازی به چشم آخرین امیدش برای دست خالی نماندن در این فصل نگاه می‌کند. سرخپوشان تبریزی در لیگ برتر قهرمان نخواهند شد و حتی کسب سهمیه هم برای آنها دشوار است. در جام حذفی هم تراکتور متحمل شکست سنگین برابر آلومینیوم اراک شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. آنها البته در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده‌اند، اما در فصل جاری در مسابقات داخلی تنها سوپرجام برای‌شان باقی مانده است. اگرچه در طول این چند روز توجه کمی به تراکتور شد، اما قطعا این تیم انگیزه بسیار زیادی برای کسب پیروزی مقابل پرسپولیس دارد. تراکتور بازی رفت لیگی را هم در خانه با یک گل به پرسپولیس باخته و برای این مسابقه انگیزه‌های انتقامی دارد.

کد خبر 608766
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha