انجمن نویسندگان بریتانیا اسامی ۳۵ نویسنده و کتاب برگزیده امسال را در حالی اعلام کرد که پیش از برنامه حمایتی خود را از نویسندگان ساکن این کشور اعلام کرده بود.

انجمن نویسندگان بریتانیا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، پابلیشینگ پرسپکتیو نوشت انجمن نویسندگان بریتانیا اسامی نویسندگان و کتاب‌های برتر سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد. این انجمن پیش از این بسته حمایتی از نویسندگان را اعلام کرده بود. انجمن نویسندگان بریتانیا برنامه‌هایی برای کمک و حمایت از نویسندگان این کشور اعلام کرده است که برای امسال اولین این برنامه‌ها بودجه ۳۷۰هزار پوندی است که قرار است طی برنامه منظمی به نویسندگان و ناشران مستقل اختصاص یابد.

طبق اعلام این انجمن کتاب‌ها و نویسندگان زیر در حوزه‌های مختلف به عنوان برترین اعلام شده‌اند:

  • جایزه بنیاد تام گالون

این جایزه به داستان‌های کوتاه نویسندگان ساکن بریتانیا اختصاص دارد که جایزه هزار پوندی این بخش به «دی‌ام اوکانر» با کتاب «گفته بودم بلند پرواز نکنی» و جایزه ۵۷۵پوندی نیز به «شان لاسک» با کتاب «کورسویی در تاریکی» رسید.

  • مدال افتخار بتی تراسک

این جایزه به اولین رمان نوشته شده توسط نویسندگان کمتر از ۳۵ سال داده می‌شود که جایزه نقدی ۱۰هزار پوندی آن به توماس مک‌مولان با کتاب «آخرین مرد خوب» رسید. در این حوزه پنج کتاب دیگر نیز برای دریافت جایزه ۳هزار پوندی نیز معرفی شدند.

  • جایزه بیوگرافی تاریخی الیزابت لانگفورد

این جایزه از سوی انجمن نویسندگان بریتانیا هرساله به بهترین کتاب بیوگرافی نوشته‌شده بر اساس روایتی داستانی و مستندات تاریخی اعطا می‌شود که امسال برای برنده این بخش ۵هزار پوند جایزه نقدی در نظر گرفته شده است. فردریک لاگوال برای کتاب جی‌اف‌کی از انتشارات وایکینگ این جایزه را دریافت خواهد کرد.

  • جایزه اریک گرگوری

این جایزه هر سال به بهترین مجموعه شعر نوشته‌شده توسط شاعران زیر ۳۰ سال ساکن کشور بریتانیا داده می‌شود که در این دوره برای هفت شاعر اعلام‌شده ۴هزار پوند جایزه نقدی تعیین شده است. مجموعه‌های شعر «صداهای حیوانات» نوشته فوب واکر، «بازی متحد» نوشته مایکل اسکیو، «شعرهای عمو انتی» نوشته گویگا اودوبانجو از جمله این کتاب‌ها هستند.

کد خبر 608635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha