امشب دور دوم مرحله گروهی یورو به پایان می‌رسد.

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، در روز دوم مرحله گروهی یورو به گروه خوبی رسیده‌ایم؛ جایی که ۳ تیم ابرقدرت فرانسه، آلمان و پرتغال به‌هم خورده‌اند. فرانسه که بازی اول را با یک برد مقتصدانه و با گل به‌خودی مت هوملس از آلمان برده، امروز با مجارستان روبه‌رو می‌شود. با توجه به برد ۳ بر صفر پرتغال در بازی ابتدایی مقابل همین تیم، فرانسوی‌ها برای آنکه از مدافع عنوان قهرمانی عقب نیفتند چاره‌ای جز برد پرگل در بازی امروز ندارند. جدال پرتغال با آلمان هم ساعت۲۰:۳۰ تعیین‌کننده خواهد بود. یک بازی دیگر هم ساعت۲۳:۳۰ بین اسپانیا و لهستان برگزار می‌شود تا پرونده روز دوم دور گروهی هم همین امشب بسته شود.

مجارستان - فرانسه

قهرمان جهان و نایب‌قهرمان یورو شروع خوبی داشت و درحالی‌که دو بار در بازی اول توسط بنزما و امباپه به گل رسیده بود، هر ۲ گلش را به‌دلیل آفساید از دست داد و مجبور شد به همان گل به‌خودی حریف برای پیروزی قناعت کند. حالا خروس‌ها برای آنکه ثابت کنند مدعی اول قهرمانی محسوب می‌شوند باید نمایشی قهرمانانه مقابل تیم بدون امید این گروه ارائه دهند. فرانسه از نوامبر۲۰۲۰ که ۲ بر صفر به فنلاند باخت تاکنون شکستی نداشته و ۵بازی آخر خود در همه رقابت‌ها را هم با برد پشت‌سر گذاشته است. شاگردان مارکو روسی ایتالیایی هم ۱۱بازی پیاپی به‌علاوه ۸۴دقیقه بدون باخت را سپری کرده بودند و برای ثبت دوازدهمین بازی بدون شکست تنها ۶دقیقه مقابل پرتغال و رونالدو کم آوردند. نخستین و تنها رویارویی ۲ تیم برمی‌گردد به مرحله گروهی جام‌جهانی۱۹۸۶ که فرانسه با نسل طلایی آن زمانش موفق شد حریف را ۳ بر صفر شکست دهد. فرانسه در آن سال با پلاتینی تا نیمه‌نهایی هم پیش رفت و مقابل برزیل زیباترین دیدار تاریخ جام جهانی را برگزار کرد. مجارستان غیر از ژوبوسلای، پدیده لایپزیشی خودشان که تورنمنت را از دست داده، یک مصدوم دیگر به‌نام کالمار هم دارند. فرانسه غایب یا مصدومی ندارد.

ترکیب احتمالی مجارستان (۲-۵-۳): گولاژی، لانگ، اوربان، آتیلا ژالای، لوورنژیکس، کلاین‌هایسلر، آدام نگی، زیگر، فیولا، آدام ژالای و نمانیا نیکولیچ.

ترکیب احتمالی فرانسه (۳-۳-۴): هوگو لوریس، پاوار، واران، کیمپمبه، لوئیس ارناندس، کانته، پوگبا، ربیو، گریزمان، امباپه و بنزما.

یورو ۲۰۲۰ | قهرمانان جهان و یورو به دنبال صدرنشینی | نبرد اسپانیا و لهستان برای فرار از قعرنشینی

آلمان- پرتغال

کریستیانو رونالدو حالا تنها ۳ گل دیگر تا رکورد علی دایی در صدر جدول بهترین گلزنان ملی تاریخ فوتبال فاصله دارد. با توجه به بازی روز آخر پرتغال مقابل فرانسه که به‌نوعی تکرار فینال یورو۲۰۱۶ است و برای فرانسه جنبه انتقامی دارد، پرتغال و رونالدو چاره‌ای ندارند جز آنکه در همین بازی اندوخته کافی برای صعود به دور بعدی را جمع کنند. فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرده درصورت قهرمانی این کشور در یورو، به هر یک از بازیکنان تیم ۴۰۰هزار یورو پاداش داده می‌شود. مجموع این پاداش ۱۰میلیون‌و۴۰۰هزار یورو خواهد بود. این بالاترین پاداشی است که در تاریخ برای قهرمانی آلمان در یک تورنمنت درنظر گرفته شده است حتی بیشتر از پاداشی که شاگردان یواخیم لوو پس از قهرمانی در فینال جام جهانی در سال ۲۰۱۴دریافت کردند. با وجود این چیزی که برای یواخیم لوو اهمیت دارد، یک پایان آبرومندانه است. او نمی‌خواهد پس از ۱۵سال با خاطره‌ای تلخ از تیم ملی آلمان جدا شود و جایش را به فلیک بدهد. آلمان بیشتر به برد نیاز دارد نسبت به پرتغال برای صعود. روز آخر آلمانی‌ها می‌توانند با پیروزی احتمالی مقابل مجارستان به صعود فکر کنند درحالی‌که فرانسه و پرتغال در بازی همزمان در حال زدن همدیگر خواهند بود.
آلمان و پرتغال تاکنون ۱۸بار در رقابت‌های مختلف رسمی و دوستانه با هم روبه‌رو شده‌اند که ۱۰ بازی به سود آلمان تمام‌شده و پرتغال تنها ۳ برد مقابل این تیم به‌دست آورده و ۵بازی آنها هم مساوی تمام شده. کانسلو تنها غایب پرتغال است که پیش از آغاز یورو به‌دلیل کووید-۱۹ خط خورد. آلمان هم فقط یک مصدوم به نام یوناس هوفمن دارد.

ترکیب احتمالی آلمان (۳-۴-۳): نویر، گینتر، هوملس، رودیگر، کیمیش، گوندوغان، کروس، گوزنس، هاورتس، توماس مولر و گنبری

ترکیب احتمالی پرتغال (۱-۳-۲-۴): پاتریسیو، سمدو، پپه، روبن دیاز، گریرو، دنیل پریرا، کاروالیو، رافا سیلوا (برناردو سیلوا)، برونو فرناندز، ژوتا و کریستیانو رونالدو.

یورو ۲۰۲۰ | قهرمانان جهان و یورو به دنبال صدرنشینی | نبرد اسپانیا و لهستان برای فرار از قعرنشینی

اسپانیا - لهستان

ورزشگاه حقیر لا کارتیخو در شهر سویل برای دومین بار میزبان تیم ملی تقریبا بدون ستاره اسپانیا در این رقابت‌هاست. لاروخا - لقب اسپانیا- پس از ناکامی در گلزنی در دیدار اول مقابل سوئد، باید به همه ثابت کند که برای جام این دوره نقشه‌هایی در سر دارد. لهستان هم با لواندوفسکی که در تیم ملی برخلاف بایرن‌مونیخ بازیکنی آرام و کم‌خطر است از یک باخت ۲بریک در برابر حریف ساده‌ای به نام اسلواکی به این بازی می‌آید. در ۱۰تقابل بین ۲تیم، ۸‌بار بازی به سود اسپانیا پایان یافته و لهستان تنها یک‌بار به پیروزی رسیده است. آخرین جدال آنها هم به سال۲۰۱۰ برمی‌گردد که اسپانیا در یک دیدار دوستانه همان بلایی را که سر آرژانتین و آلمان آورده بود، بر سر لهستانی‌ها آورد و این تیم را هم ۶بر صفر برد. گویا تست کووید بوسکتس هم منفی شده و کاپیتان لاروخا احتمالا می‌تواند به ترکیب اضافه شود. لهستان مصدوم ندارد اما کریچوویاک به‌دلیل اخراج در دیدار قبلی از حضور در این بازی محروم است.

ترکیب احتمالی اسپانیا (۳-۳-۴): اونای سیمون، آلبا، پائو تورس، لاپورت، یورنته، رودری (بوسکتس)، تیاگو، کوکه، اولمو، فران تورس و موراتا.

ترکیب احتمالی لهستان (۳-۳-۴): شزنی، ریبوس، بدنارک، گلیک، برژینسکی، لینتی، زیلینسکی، کلیژ، یوزویاک، فرانکوفسکی و لواندوفسکی.

یورو ۲۰۲۰ | قهرمانان جهان و یورو به دنبال صدرنشینی | نبرد اسپانیا و لهستان برای فرار از قعرنشینی

کد خبر 608506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha