شماری از مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه و پیام‌های جداگانه از ملت شریف ایران اسلامی برای حضوری حماسی و باشکوه در انتخابات روز ۲۸ خرداد دعوت کردند. 

رای مراجع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جماران، حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی و سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید در پیام‌های خود حضور در صحنه انتخابات را باعث افزایش اقتدار و عزت نظام اسلامی دانستند. 

این بزرگان همچنین با توصیه به مردم برای انتخاب فرد اصلح، ابراز امیدواری کرده‌اند مشکلات پیش روی کشور مرتفع گردد. 

آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در انتخابات پشتوانه‌ای برای تحقق عزت و استقلال کشور خواهد بود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی تصریح کرده است که شرکت در انتخابات تکلیفی الهی، اجتماعی و پشتوانه‌ای برای تحقق عزت و استقلال کشور خواهد بود. 

پیام ادامه یافته‌ است: ملت آگاه و مؤمن ایران اسلامی با انتخابات پیش رو در مرحله حساس تاریخی قرار دارند. 

دربخش دیگری از این پیام آمده‌ است: قرائن و نشانه‌ها حاکی از آن است که کوتاهی در این امر ممکن است آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به مصالح کشور وارد کند. از این‌ رو شرکت در انتخابات تکلیفی الهی، اجتماعی و پشتوانه‌ای برای تحقق عزت و استقلال کشور خواهد بود. 

پیام حاکی است: از خداوند متعال خواستارم که مردم با ایمان و عزیز ایران را یاری نموده و مشکلات و مضیقه‌های آنان را مرتفع گرداند. 

آیت الله نوری همدانی: حضور در انتخابات واجب شرعی و عقلی است

آیت‌الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید نیز در بیانیه‌ای با اشاره به این‌که حضور در انتخابات واجب شرعی و عقلی است، تاکید کرد: از ملت با بصیرت ایران انتظار می‌رود با مشارکت حداکثری و شکوهمند خود، تبلیغات دشمنان نظام را خنثی کنند. 

بیانیه حاکی است: انتخابات با شکلی که هم‌اکنون در جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد نعمتی می‌باشد که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده‌است. 

وی در این بیانیه ضمن توصیه به مردم برای انتخاب فرد اصلح تاکید کرده‌ است: انتظار می‌رود که امت وفادار به اسلام با حضور شکوهمند خود و با در نظر گرفتن معیارهایی که رهبر معظّم انقلاب (دامت برکاته) بیان فرمودند پای صندوق‌ها و انتخاب اصلح، دین خود را ادا کرده و قلب حضرت بقیه‌الله الاعظم امام عصر (عج) را شاد کنند. 

آیت الله سبحانی: همه در انتخابات شرکت کنند

آیت‌الله جعفر سبحانی از دیگر مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه‌ای همگان را به شرکت در انتخابات دعوت کرد. 

در بیانیه این مرجع تقلید آمده‌است: بسم‌الله الرحمن الرحیم، «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرّقوا»، وحدت کلمه نعمت الهی است که برای خود برکاتی دارد. خداوند منّان امر می‌کند که همگان به «حبل‌الله المتین» تمسک جویند. 

بیانیه ادامه یافته‌ است: با الهام از این آیه مبارکه برای حفظ مصالح کشور و تحکیم نظام اسلامی همگان در انتخابات شرکت کنیم و به فرد مؤمن، متدین و مدبّر رأی دهیم؛ انشاء الله مشکلات موجود به فضل الهی و در پرتو وحدت کلمه برطرف می‌شود. 

آیت الله جوادی آملی: هر اقدامی که موجب تضعیف نظام اسلامی شود، حرام است

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید نیز ضمن دعوت آحاد مردم به حضور در انتخابات تاکید کرد: هر اقدام و عملی که منجر به تضعیف نظام اسلامی و آرمان‌های والای امام راحل و شهدای گران‌قدر گردد شرعاً جایز نبوده و حرام می‌باشد. 

وی در این پیام بیان کرده‌ است: همچنین در تعیین اصلح، سایر مکلفین با رعایت موازین و معیارهای اسلامی به تشخیص خود عمل نمایند. 

در بخش دیگری از این پیام آمده است: از درگاه خداوند متعال مسالت داریم انقلاب اسلامی ایران که ماحصل ایثار شهدا و مخلصین است تا ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) از گزند انحرافات و دشمنی‌ها مصون و محفوظ باشد. 

آیت الله علوی گرگانی: نباید به انتخابات بی‌تفاوت باشیم

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از دیگر مراجع تقلید در پیامی با دعوت همه آحاد مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد: همه قشرهای مردم وظیفه دارند در انتخابات حضوری پرشور و گسترده داشته باشند. 

در پیام این مرجع تقلید آمده است: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم تشکیل است. همه قشرهای مختلف مردم در این موقعیت حساس وظیفه دارند در انتخابات ۲۸ خرداد حضوری پرشور و گسترده داشته باشند و افراد خدوم و با تقوا را انتخاب کنند. 

در ادامه این پیام خطاب به ملت بزرگ ایران آمده‌ است: نباید نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشیم و رأی یک نفر هم منشأ اثر است.

کد خبر 608291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha