شهردار تهران با اشاره به تغییرات اساسی در هزینه‌کرد برای اداره شهر گفت: به قیمت ثابت منابع مالی در اختیار، در این دوره ۴۲ درصد شهر را ارزان‌تر اداره کردیم.

حناچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی در مراسم افتتاح و بهره برداری از ایستگاه‌های شهرک آزمایش و مدافعان سلامت در خطوط ۶ و ۷ متروی تهران که امروز پنجشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور برگزار شد، گفت: ایستگاه مدافعان سلامت، از خط ۷ متروی تهران است، خطی که دارای ۲۷ ایستگاه بوده و از ورزشگاه تختی تا میدان کتابی کشیده شده است.

او ادامه داد: این خط جنوب شرق تهران را به شمال غرب تهران متصل می کند که تاکنون ۲۲ ایستگاه از آن افتتاح شده و به بهره برداری رسیده است.

شهردار تهران افزود: ایستگاه افتتاح شده (مدافعان سلامت) در مجاورت بیمارستان امام خمینی(ره) به نام مدافعان سلامت به پاس قدردانی از زحمات این عزیزان در دوران شیوع ویروس کرونا نامگذاری شده است.

حناچی ادامه داد: نه تنها زحمات دولت در این دوره مورد تظلم قرار گرفته بلکه در شرایط تحریم و کرونا زحمات مدیریت های شهری در کلان شهرها و شهرداری‌ها نیز نادیده گرفته شده و این نهاد نیز مظلوم واقع شده است.

شهردار تهران با اشاره به تلاش‌های دولت برای پرکردن شکاف موجود در کلان شهرها که در گذشته مغفول واقع می شد، گفت: رعایت سقف جمعیتی و حفاظت از باغات و فضای سبز در این دوره مورد رعایت قرار گرفت و ضوابط این موضوع تصویب شد.

او ادامه داد: لایحه منابع مالی پایدار توسط دولت تهیه و پس از تصویب و ابلاغ در شهرداری به اجرا درآمده است.

حناچی اضافه کرد: افزایش یک درصدی از سهم مالیات به عنوان مالیات محلی برای شهرداری ها از یادگاری های این دولت است همچنین اختصاص اوراق مشارکت و حداکثر مشاعی برای بحث حمل و نقل در این دوره و بخش عمده ای از تامین آن توسط دولت از دیگر مواردی است که باید به آن اشاره کرد.

او توضیح داد: سهم بودجه حمل و نقل عمومی در این دوره از ۷۱ صدم درصد به ۳.۷ درصد افزایش پیدا کرده و خریداری تجهیزات آتش نشانی جزو اهداف این دوره بود.

حناچی اضافه کرد: در دو هفته گذشته در یک مانور عظیم این تجربه را داشتیم که از این تجهیزات خریداری شده برای سازمان آتش نشانی شهر تهران استفاده کنیم. حادثه پالایشگاه تهران می توانست به فاجعه ای تبدیل شود اما خوشختانه با ورود به موقع کنترل شد.

شهردار تهران گفت: ایجاد انضباط مالی و حذف تبصره های غیرشفاف بودجه با دستورالعمل وزارت کشور اجرا و به عنوان نقطه عطف در شفاف سازی نظام مدیریت کشور ثبت خواهد شد.

او افزود: تلاش برای کاهش نیروی انسانی شهرداری و کشف بزرگترین پرونده فساد و زمین خواری در این دوره مورد توجه قرار گرفت.

حناچی یادآوری کرد: در حوزه ارتقای تاب آوری شهری و ایمنی با سرمایه گذاری به ویژه در بخش مقابله با سیل اقدامات ارزشمندی انجام شد که مانع از خسارات سیل به شهر شد.

او تاکید کرد: به قیمت ثابت منابع مالی در اختیار، در این دوره ۴۲ درصد شهر را ارزانتر اداره کردیم و در موضوع مناسب سازی فضاهای عمومی با نصب  ۳۰ درصد پله های برقی و ۲۶ درصد از آسانسورهای مترو عملکرد درخوری داشتیم.

شهردار تهران گفت: همچنین ۱۷۰ میدان میوه، ۵۷۸ بوستان و ۲۶۱ کیلومتر پیاده رو در این دوره مورد مناسب سازی قرار گرفت.

کد خبر 608245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha