پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

بلژیک و هلند برای دومین‌بار در یوروی امسال محک می‌خورند.

یورو 2020

به گزارش همشهری‌آنلاین، با اینکه جذابیت بازی‌های ملی به جذابیت رقابت‌های باشگاهی نمی‌رسد اما انگار کم‌کم دارد از یورو خوش‌مان می‌آید. هم تابستان‌مان را پر می‌کند، ‌هم زیباست. تا اینجا تقریبا همه بازی‌ها قشنگی خودش را داشته و حضور تماشاگران هم به زیبایی‌ها افزوده؛ هرچند بینندگان این مسابقات از صداوسیما، حضور تماشاگر را به‌خاطر تعدیل‌های بی‌سلیقه این سازمان چندان حس نمی‌کنند و مجبورند موقع رد و بدل شدن گل، شاهد صحنه‌های هزاربار تکراری و نشستن سرمربیان دو تیمی که گل زده یا خورده‌اند روی نیمکت به‌حالت پوکر فیس باشند.

اوکراین - مقدونیه | ۱۷:۳۰

هر دو تیم در نخستین بازی خود تنها یک نیمه مقابل هلند و اتریش مقاومت کردند و با ۳گل باختند. گوران پاندف، مهاجم ۳۷ساله مقدونیه شمالی که ۲۰سال قبل در همین‌ماه نخستین بازی ملی‌اش را انجام داده بود، اولین‌بار است که با تیم ملی در یک تورنمنت بزرگ حاضر می‌شود. اوکراین تاکنون از ۴تقابل با این حریف ۲بازی را برده و یکی را باخته و در آخرین رویارویی که ۶سال پیش به‌وقوع پیوست، ‌ برد ۲بر صفر اوکراین به‌دست آمده است. زوبکوف که در بازی با هلند مصدوم شد و از زمین بیرون رفت، تنها غایب احتمالی اوکراین خواهد بود و شوچنکو برای این بازی مصدوم و غایب دیگری ندارد. ایلیا نستروفسکی هم غایب مقدونیه است که مصدومیت لگامان زانو دارد. فرناندو آندرس راپالینی از آرژانتین قضاوت این بازی را برعهده دارد.

ترکیب احتمالی اوکراین (۳-۳-۴): بوشچان، میکولنکو، ماتوینکو، زابارنی، کاراوائف، سیدورچوک، شاپارنکو، مالینوفسکی، زینچنکو، یارمولنکو

ترکیب احتمال مقدونیه شمالی (۲-۵-۳): دیمیتریفسکی، ولوفسکی، موسلینو، ریستوفسکی، آلیوسکی، الماس، آدمی، باردی، نیکولوف، ترایکوفسکی، گوران پاندف

۲ مدعی و ۳ بازی در تقویم امروز یورو ۲۰۲۰

بلژیک - دانمارک | ۲۰:۳۰

دانمارک که در بازی دراماتیک اول خود در یورو به فنلاند تازه‌وارد باخت و نخستین برد تاریخ این کشور را به آنها هدیه داد، حالا دومین میزبانی‌اش را هم تجربه می‌کند و این‌بار مقابل تیم مدعی بلژیک قرار می‌گیرد. اریکسن قطعا به این بازی و ادامه یورو نمی‌رسد و هنوز معلوم نیست آیا بتواند پس از آن ایست قلبی در بازی قبلی به فوتبال حرفه‌ای ادامه دهد یا خیر. اما در ترکیب بلژیک به‌نظر می‌رسد دی‌بروین که در باخت سیتی به چلسی در فینال لیگ قهرمانان به‌دست رودیگر مصدوم شده بود، به این مسابقه خواهد رسید اما نه قطعا. کاستانیه که در بازی اول مصدوم شد و کاسه چشم و گونه‌اش شکست، ویتسل و فرتونگن هم معلوم نیست به بازی امشب برسند. دانمارک در بازی‌های رودررو نتایج بهتری نسبت به حریف به‌دست آورده و در ۱۵بازی ۶برد و ۶تساوی و تنها ۳باخت مقابل این تیم داشته است. دیدار پارسال ۲تیم با نتیجه ۲-۴ به سود بلژیک پایان یافت و تیلمانس، دی‌بروین و لوکاکو (۲) در آن دیدار برای شیاطین سرخ گل زدند و یوناس و ناصر چادلی (گل‌به‌خودی) زننده گل‌های وایکینگ‌ها بودند. بیورن کوئیپرس از هلند این بازی را سوت می‌زند.

ترکیب احتمالی دانمارک (۳-۳-۴): کسپر اشمایکل، دنیل واس، سیمون کیائر، کریستنسن، ماهله، ماتیاس ینسن، هویبیرگ، رلینی، یوسف پولسن، یوناس ویند و مارتین بریت‌ویت

ترکیب احتمالی بلژیک (۳-۴-۳): کورتوا، آلدرویرلد، بویاتا، جیسن دنایر، مونیر، دندونکر، تیلمانس، تورگون آزار، مرتنس، لوکاکو و ادن آزار.

۲ مدعی و ۳ بازی در تقویم امروز یورو ۲۰۲۰

هلند - اتریش | ۲۳:۳۰

۲تیم برنده روز اول در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم ۳‌گل وارد دروازه حریف خود کرده‌اند. سیستم سه‌دفاعه هلند صدای خیلی از هواداران را درآورده بود و حتی یک نفر هم با پراندن یک هواپیمای کوچک پیغام داد که به سیستم اصولی هلند یعنی ۳-۳-۴ برگردید. اما هلندی‌ها در بازی اول چشمه‌هایی از فوتبال زیبا و شناور خود را ارائه کردند و موفق شدند در یک دیدار دراماتیک که زیباترین مسابقه جام تا اینجا بود، تیم خوب اوکراین را ببرند. هلند در بازی‌های رودررو کمی از حریف سر بوده و ۸بار برده، در برابر ۶باخت و ۴تساوی. واینالدوم در آخرین رویارویی ۲تیم در سال۲۰۱۶ زننده یکی از ۲‌گل هلند در برد ۲بر صفر مقابل این تیم بوده است. فان‌دایک و فان‌دبیک که قبل از آغاز تورنمنت از لیست تیم ملی هلند خط خوردند، سیلسن هم مصدوم بود و جای خود را به استکلنبرگ داد تا دروازه‌بان هلند با ۳۸سال سن مسن‌ترین بازیکن جام لقب بگیرد اما دلیخت در لیست ماند؛ هرچند که مدافع یوونتوس احتمالا به بازی امشب هم نخواهد رسید. اتریش غایب و مصدوم ندارد.

ترکیب احتمال هلند (۲-۵-۳): استکلنبرگ، دی‌فرای، دالی بلیند، دامفریز، آکه (دلیخت)، ده‌رون، واینالدوم، دی‌یونگ، آنهولت، واگهورست، ممفیس.

ترکیب احتمال اتریش (۲-۴-۱-۳): دنیل باخمان، لاین‌هارت، داوید آلابا، هینترگر، اشلاگر، کنراد لایمر، اشتفآنلاینر، زابیتسر، اولمر، کالاژدیش، آرناتوویچ.

۲ مدعی و ۳ بازی در تقویم امروز یورو ۲۰۲۰

کد خبر 608242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha