مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

انتخابات به عنوان یک رویداد ملی در کشور شناخته می‌شود و معمولا تا حد خیلی زیادی روی قیمت‌ها در کشور تاثیرگذار است. حتما شنیدید که با نزدیک شدن به انتخابات، بازارهای مختلف در کشور دست‌خوش تغییراتی می‌شوند و معمولا تا حد زیادی شاهد افزایش و کاهش قیمت‌ها در قبل و بعد انتخابات هستیم.

image-20210617101413-1.jpeg

این مسئله در صنعت ساختمان‌سازی هم دیده می‌شود که در روزهایی که کشور درگیر انتخابات است، قیمت مصالح ساختمانی دستخوش تغییراتی می‌شود. و همچنین به دلیل نوسانات ارزی، پیمانکاران ساختمان نیز در این دوران معمولا یا کار نمی‌کنند و یا با دستمزدهای نجومی کارفرمایان را فراری می‌دهند!
مسئله مهم دیگری که فکر بیشتر مردم جامعه را درگیر کرده، نگرانی از افزایش قیمت مسکن بعد از انتخابات است.
در یکسال گذشته به دلیل مشکلاتی که ویروس کرونا برایمان به بار آورد تا حد زیادی شاهد افزایش قیمت مسکن بوده‌ایم و همچنان از بابت گرانی مسکن بعد از انتخابات نگرانی داریم.


به گزارش  خبرگزاری همشهری آنلاین، به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده، درباره‌ی پیش بینی بازار مسکن بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: دلیل بر افزایش قیمت مسکن بعد از انتخابات نمی‌بینم و امیدواریم هرچه جلو می‌رویم با به ثمر رسیدن پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی، بازار از پایداری بیشتری برخوردار شود.
ایشان در مقابل این سوال که با وجود تعیین سقف ۲۰ درصدی برای اجره بها در کلانشهرها بجز تهران، علت رشد ۳۶ درصدی نرخ اجاره در یک سال اخیر چه بوده است فرمود: افزایش ۳۶ درصد، مربوط به کل بازار اعم از قراردادهای جدید و تمدید است ولی آنچه که ستاد کرونا به عنوان سقف مجاز ۲۰ درصد تعیین کرده فقط مربوط به تمدید است. لذا این اختلاف می‌تواند به این علت باشد که قراردادهای جدید با ارقام بالا تنظیم شده است.
در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ متوسز قیمت خرید و فروش یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۲۸.۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۸ درصد کاهش و ۶۹.۷ درصد افزایش دارد.
تعداد معاملات نیز در این ماه معادل ۳.۹ هزار فقره بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۵.۲ درصد کاهش و در مقایسه با ماه قبل ۸۸.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

احمد تولا،عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان، در رابطه با تاثیر انتخابات بر بازار مسکن در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایمنا می‌گوید: با وجود افزایش نرخ چندبرابری مصالح ساختمانی نسبت به دو سال قبل و گران  شدن هزینه‌هایی مانند قیمت زمین، نرخ امور اداری مانند نظارت‌های مهندسی، بیمه، مالیات، طراحی، هزینه آب و برق و گاز و پروانه ساختمان و دستمزد کارگران، نمی‌توان انتظاری برای کاهش قیمت مسکن داشت!

موضوع مهم دیگری که ممکن است شرایط بازار مسکن بعد از انتخابات را تغییر دهد، طرح مسکن ملی می‌باشد.
در این طرح قرار است که به کمک دولت مسکن عده‌ای از مردم تامین شود که این طرح در دولت فعلی آغار شده است و حتما قرار است ادامه‌ی آن به دولت بعدی موکول شود.

تولا در رابطه با تاثیر عرضه مسکن ملی بر تعادل بازار اظهار می‌کند: اصل موضوع آن است که مسکن ملی حرفش بی از عملش است و هنوز هم اقدامی اجرایی در این راستا نشده است، احتمال دارد این طرح در دولت بعدی محقق شود به ویژه با توجه به طرح مجلس مبنی بر جهش در حوزه مسکن، قطعا دولت آینده ملزم به تحقق طرح مسکن ملی خواهد شد.

نکته‌ی مهمی که در  این طرح باید به آن توجه شود، این است که سلیقه و نظر مردم در طراحی این ساختمان‌ها حتما دخیل شود تا استقبال برای زندگی در خانه‌های مسکن ملی، از سوی مردم صورت بگیرد.

این روزها مردم به زندگی در خانه‌های لوکس و مدرن تمایل زیادی دارند، پس ساختن مسکن با نمای مدرن و امروزی، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای دولت باشد.
حالا سوالی که ممکن است پیش بیاید این است چگونه می‌توان یک ساختمان با نمای مدرن  و امروزی طراحی کرد؟ در ادامه درباره‌ی انواع نماهای مدرن و روش طراحی نما و اجرای آن‌ها صحبت می‌کنیم.

انواع نمای مدرن ساختمانی

این روزها از متریال‌ها و روش‌های نوین برای طراحی و اجرای نمای ساختمان استفاده می‌شود و نمای مدرن در بین مردم پرطرفدار و محبوب است. در این قسمت قصد داریم شما را با دو نمونه از متداول‌ترین متریال‌های نمای مدرن آشنا کنیم.

نمای کرتین وال، نمایی محبوب و پرطرفدار

نمای کرتین وال که در اصلاح به آن دیوار پرده‌ای گفته می‌شود، یکی از نماهای مدرن ساختمان است که مصالح آن عمدتا شیشه و آلومینیوم می‌باشد.
به طور کلی ما دو نوع نمای کرتین وال داریم:

· نمای کرتین وال فیس گپ

· نمای کرتین وال فریم لس یا بدون قاب

تاثیر انتخابات بر قیمت نمای ساختمان!

نمای کرتین وال فیس گپ
برای پیاده‌سازی نمای کرتین وال فیس کپ، ابتدا لامل‌ها نصب شده و پس از این که تقسیم‌بندی پروفیل‌ها انجام گرفت، شیشه‌ها بر روی زبانه‌های تعبیه شده روی ساختار پروفیل قرار می‌گیرد.
برای این که قدرت استحکام نمای فیس کپ را در مقابل باد و باران و سایر عوامل محیطی افزایش دهیم، پس از نصب شیشه‌ها بر روی آن‌ها درپوش‌های آلومینیمی تخت یا دوکی را نصب می‌کنیم که قدرت استحکام نما تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند.

نمای کرتین وال فریم لس  یو چنل
در نمای فریم لس، شیشه به صورت یک دست دیده می‌شود. به این صورت که یک قاب آلومینیومی، شیشه‌ها را از پشت مهار کرده است. پس در این سیستم از سمت خارج فقط درزهای بین شیشه‌ها دیده می‌شود و درپوش در سطح نما وجود ندارد.

استفاده از نمای کرتین وال به دو علت زیر در سراسر جهان مورد توجه مهندسان زیادی قرار گرفته است و چند سالی است که در ایران هم مورد استقبال قرار گرفته است.
سعادت آباد یکی از مناطق تهران است که به شدت از نمای کرتین وال استقبال کرد و ساختمان‌های زیادی هم در این منطقه با نمای کرتین وال ساخته شد.

۱. نمای کرتین وال امکان ورود نور طبیعی خورشید به ساختمان را فراهم می‌کند:

امرزه یکی از مهم‌ترین مسائل برای خرید یک ملک برای خریداران این است که حتما نورگیر خوبی داشته باشد و نور خورشید بتواند به راحتی به آن وارد شود.
نمای کرتین وال تماما شیشه‌ایست و نور خورشید می‌تواند به راحتی از آن عبور کرده و تمامی ساختمان را در بربگیرد.

۲. فراهم کردن ویویی فوق‌العاده از منظره‌ی بیرون

فکر نکنم نیازی به توضیح داشته باشد که همه‌ی ما به دنبال این هستیم که بتوانیم تمام شهر را از پنجره‌ی خانه‌مان ببینیم.
یکی از دلایلی که کرتین وال این همه مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرد همین قضیه است.

نمای سرامیک و مزایای استفاده این نمای مدرن

سرامیک نیز یکی دیگر از مصالح پرکاربرد و پر طرفدار در ساختمان است که به دو روش ملاتی و خشک اجرا می‌شود.
در نمای سرامیک ملاتی، همانطور که از اسمش پیداست، در روند اجرا برای نگهداشتن سرامیک بر روی جداره خارجی ساختمان، از ملات و دوغاب استفاده می‌شود که همان روش سنتی و قدیمی ساختمان‌سازی می‌باشد.

تاثیر انتخابات بر قیمت نمای ساختمان!


اما نمای سرامیک خشک، همان نمای مدرنی است که به دنبال آن هستیم.
در اجرای نمای سرامیک خشک، از پیچ و مهره و اتصالات برای نگهداشتن سرامیک بر روی جداره  ساختمان استفاده می‌شود و به دلیل نبود ملات و دوغاب، وزن ساختمان را به شدت کاهش می‌دهد.
از جمله محاسن استفاده از این نما، به شرح زیر است:

· سبک بودن

· ضد حریق بودن

· تنوع در طرح و رنگ

· ظاهر مدرن و زیبا

· عایق رطوبتی در مناطق مرطوب

· مقاومت فیزیکی بالا

در نصب نمای سرامیک خشک، مراحل زیر را اجرا می‌کنیم:

· در مرحله‌ی اول ما یکسری قوطی آهنی داریم که برای شاسی‌کشی و شبکه‌بندی زیری از آن‌ها استفاده می‌کنیم.
این قوطی‌هاحتما باید رنک ضد زنگ بخورند که زود پوسیده نشوند و مقاومت خود را از دست ندهند.

· یکسری زیرسازی آلومینیومی که سرامیک ها با توجه به دیتیلی که دارند روی این زیرسازی قرار میگیرند

· بعد از همه‌ی کارهای اولیه، به کمک نصاب نما، سرامیک‌ها را بر روی جداره‌ی خارجی ساختمان نصب می‌کنیم.

این دو نوع مصالح، از  رایج‌ترین و محبوب‌ترین نماهای ساختمانی در بین مردم می‌باشند که مناسب‌ترین گزینه‌ها برای ساخت مسکن ملی می‌باشند.

کد خبر 608208

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha