کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ما باید از زیر سایه کسانی که بر اقتصاد کشور چنبره زده‌اند بیرون خواهیم آمد. چرا باید درصد عظیمی از مردم زیر سایه فقر باشند مگر این کشور چه کم دارد؟ چرا همسایگان ما که از ما عقب تر بودند اکنون از ما جلو افتاد اند؟ علت آن نداشتن استراتژی است.

همتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی قبل گفت‌وگوی زنده مجازی اینستاگرامی با مردم طی سخنانی گفت: مردم از شما خواهش میکنم که به صحنه بیایید و اجازه ندهید که برای شما تصمیم بگیرند، من می‌خواهم رئیس جمهور شما مردم باشم نه رئیس جمهور قدرتمندان؛ من میخواهم با شما از امید بگویم. بدانید که می‌توانیم همه چیز را با دست خودمان رقم بزنیم. 

وی افزود: دروغ می‌گویند و هشدار می‌دهند که سرنوشت انتخابات تعیین شده و رئیس جمهور معلوم شده است، اگر سرنوشت معلوم است چرا یکی یکی انصراف می‌دهند؟ اگر از پیش تعیین شده است چرا انصراف می‌دهند؟ 

همتی در ادامه بیان کرد: من در مناظره هم گفتم که هیچ چیزی در پرونده و کارنامه‌ام ندارم که از این‌ها بترسم، سه هفته است که علیه من تخریب می‌کنند. عزیزان من، من به خاطر شما به میدان آمدم و مطمئن باشید که زور این‌ها به شما نمی‌رسد. روز جمعه پای صندوق رأی خواهید آمد و بازی را عوض خواهید کرد. 

وی افزود: من از کسی نمی‌خواهم به خاطر من «تکرار» کند و آبروی خود را برای من بگذارد؛ مردم عزیز ما باید از زیر سایه کسانی که بر اقتصاد کشور چنبره زده‌اند بیرون خواهیم آمد. چرا باید درصد عظیمی از مردم زیر سایه فقر باشند مگر این کشور چه کم دارد؟ چرا همسایگان ما که از ما عقب‌تر بودند اکنون از ما جلو افتاداند؟ علت آن نداشتن استراتژی است. ما می‌توانیم کشور ثروتمند و توانمندی داشته باشیم و در شرایط خوبی زندگی کنیم، چرا جوانان ما باید برای کار به خارج از کشور بروند. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: سالی ۴۰-۵۰ میلیارد دلار درآمد کشور از بین رفته و دارد از بین می‌رود ما باید با درآمد اندکی زندگی کنیم، مگر با پول حلال این همه هزینه کرد؟ مگر می‌شود با پول حلال این همه تهمت به کاندیدای دیگر زد؟ اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید. 

وی ادامه داد: مردم من به شما اطمینان می‌دهم که به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیم و اجازه نمی‌دهم که برای من و شما تعیین تکلیف کنند. می‌گویند به ۴۰ میلیون نفر ماهیانه ۴۵۰ هزار تومان یارانه ماهیانه می‌دهیم، این پول کجا قرار است تامین شود؟ 

همتی در بخش دیگر ابراز کرد: مردم عزیز اگر شما نیایید با رأی اقلیت رئیس جمهور را انتخاب و حاکم خواهند کرد و بعد هم به همین روش ادامه می‌دهند و رأی شما را بی‌ارزش می‌کنند. 

همتی اظهار کرد: من فکر می‌کنم که می‌توانم تعامل با دنیا را ایجاد کنم؛ توسعه اقتصادی بدون تعامل با دنیا معنا ندارد هر کسی به شما این را می‌گوید، دروغ می‌گوید. 

وی افزود: من با آقای ظریف صحبت کردم و ایشان محبت کردند و قبول کردند که در کابینه من باشند یا به عنوان معاون رئیس جمهور و یا به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت کنند. 

رییس سابق بانک مرکزی گفت: ما می‌توانیم اقتصاد را درست کنیم و با دنیا رابطه خوب برقرار کنیم. دنیا ثابت کرده است که اقتصاد بسته عملی نیست. 

وی به حضور مردم پر انتخابات تأکید کرد و گفت: از شما خواهش می‌کنم الان تلفن را بردارید و به ۱۰ نفر زنگ بزنید و بدون رودربایستی دعوت به حضور پای صندوق رأی کنید و اجازه ندهید این اشخاصی که خودشان انتخابات را تعیین تکلیف کردند برای آینده شما تصمیم‌گیری کنند. 

همتی ادامه داد: اجازه ندهید غیر مردم و بیگانگان برای شما تصمیم بگیرند بیگانگان همه می‌گویند انتخابات را تحریم کنید اما باید در نظر داشته باشیم که وقتی مردم در صحنه نباشد، هر فشاری به کشور وارد می‌کنند و کشور را تحت فشار قرار می‌دهند ما نیاز داریم که با قدرت در صحنه باشیم؛ ما نیاز داریم که دولتی تعیین کنیم که اقتدار داشته باشد. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تحریم انتخابات راهکار نیست، خاطر نشان کرد: کشور در شرایط بسیار خاصی است و امروز نیاز به کمک شما دارد. 

وی گفت: بسیاری از بزرگان مانند آقای خاتمی، آقای کروبی و آیت الله دستغیب از بنده حمایت کردند که از آن‌ها تشکر می‌کنم اما به هر حال همه باید در صحنه حاضر شوند تا سرنوشت خود را تعیین کنند. اگر قرار باشد که همه بر اسب برنده شرط‌بندی کنیم که هنر نیست. 

وی خطاب به سربازان وظیفه نیز گفت: شما سربازان عزیز باید به صحنه انتخابات بیایید و سرنوشت خود را تعیین کنید. اقوام کُرد که در طول این سال‌ها سختی‌های بسیاری متحمل شدند باید رأی دهند؛ شما واقعا می‌توانید صحنه را عوض کنید. 

همتی بیان کرد: من به کبودراهنگ همدان افتخار می‌کنم. افتخار می‌کنم که ترک زبان هستم. از ترک‌زبانان خواهش می‌کنم که در صحنه انتخابات حاضر شوند. 

وی با بیان اینکه ما دوران تحریم را گذراندیم و پوزه ترامپ را به خاک زدیم، گفت: ما در این سرزمین به دنیا آمدیم، در این سرزمین زندگی می‌کنیم؛ اینجا وطن ماست و ما نمی‌توانیم بنشینیم و دیگران برای ما تعیین تکلیف کنند. شما نباید اجازه دهید که برای شما تعیین تکلیف کنند و برای شما مهندسی کنند. 

وی ضمن اشاره به FATF، اظهار کرد: گول شوآف را نخورید؛ ۲۰۰ کشور و سازمان در دنیا در حال فعالیت هستند اما این‌ها معتقدند که فقط ما راست میگوییم. ده سال است که رشد اقتصادی ما میانگین سالانه نیم درصد بوده است که این موضوع فاجعه است. 

همتی افزود: من بینش اقتصادی دارم؛ ۴۰ سال است که در حال تدریس و خواندن درس اقتصاد هستم. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد؛ من تسلیم نمی‌شوم و مردم تحقیر نمی‌شوند مردم اجازه نمی‌دهند که تحقیر شوند ما می‌توانیم ما با هم می‌توانیم. فراموش نکنید جمعه بیایید و برنامه و مهندسی این‌ها را به هم بزنید؛ نشان دهید که ملت توانست حق و سرنوشت خود را به کرسی بنشانند. 

کد خبر 608166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha