نمایشگاه «پرسونا» خوانشی جدید از آثار موجود اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر تهران تا سوم مرداد ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

اندی وارهول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، نمایشگاه «پرسونا» شامل آثار اندی وارهول هنرمند آمریکایی که در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود، به کیوریتوری امیر راد عصر سه‌شنبه ۲۵ خردادماه در موزه گشایش یافت.

در این مراسم که در گالری ۶ موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، هنرمندانی چون محمد معمارزاده، ایرج میرزاعلیخانی، فاطمه کرکه‌آبادی، عباس مجیدی، ساعد مشکی، امیر راد، امیر سقراطی، اونیش امین‌اللهی، عباس مشهدی‌زاده، محمدرضا فیروزه‌ای، کامبیز صبری، مهردخت دارابی حضور داشتند.

هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در سخنانی کوتاه قبل از افتتاح نمایشگاه «پرسونا» گفت: این چهارمین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر تهران است که بعد از بازگشایی شاهد آن هستیم. با توجه به اینکه مخاطبان در تمام دوره‌ها اشتیاق داشته و دارند که آثاری از گنجینه موزه را ببینید، این‌گونه برنامه‌ریزی شده که به جای ۴ نمایشگاه، ۸ نمایشگاه در موزه برگزار کنیم و ۴ نمایشگاه، اختصاص به نمایش آثار گنجینه خواهد داشت.

وی سپس از همکاران موزه، احسان آقایی رئیس موزه که به دلیل کسالت در این مراسم حضور نداشت و هنرمندانی که در برپایی این نمایشگاه سهیم بودند، تشکر کرد.

امیر راد هنرمند و کیوریتور نمایشگاه «پرسونا» نیز توضیحاتی درباره این نمایشگاه ارائه کرد و گفت: نمایشگاه حاضر، شامل ۲۸ اثر (۷ مجموعه اثر و ۲ فیلم) است. گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، بزرگترین گنجینه مدرنیستی غرب در شرق است؛ ما نیز برای اینکه رفتار معاصر در این موزه داشته باشیم، به خوانش‌های جدید و معاصر از آثار گنجینه رو آورده‌ایم.

پرسونای اندی وارهول در قلب پایتخت نمایان شد/ نمایش مرلین و مائو

وی خاطرنشان کرد: یکی از آثار اندی وارهول که در نمایشگاه پرسونا روی دیوار رفته، تاکنون به نمایش گذاشته نشده است و برای اولین بار نمایش داده می‌شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران بیان کرد: نمایشگاه‌هایی که در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شوند، مسیری طولانی را طی می‌کنند و این مهم، میسر نمی‌شود مگر با همراهی خانواده موزه هنرهای معاصر که اگر این همراهی و همکاری نباشد، نمی‌توان کار را پیش برد.

نمایشگاه مجموعه آثار اندی وارهول هنرمند آمریکایی تا ۳ مردادماه به جز روزهای دوشنبه میزبان علاقمندان است.

بر این اساس، از جمله آثار مشهوری که در این نمایشگاه به نمایش درآمدند، می‌توان به اثر ۱۰ لته‌ای از مجموعه پرتره مائو، اثر ۱۰ لته‌ای سوپ‌های کمپبل، پرتره مرلین مونرو، خودکشی، ژاکلین کندی و سرخ‌پوست اشاره کرد.

کد خبر 608067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha