یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

گروه حوادث: افشای راز قتل کودک یکساله اهل بالتیمور که به دست مادرش و اعضای یک فرقه خرافی کشته شده است، مردم ایالت بالتیمور آمریکا را در بهت و حیرت فرو برد.

 این کودک خردسال به نام جوآن تامپسون، بر اثر گرسنگی و تشنگی جان باخت.

به گزارش آسوشیتدپرس، ماجرای این حادثه وحشتناک هنگامی فاش شد که یکی از همسایه‌های زنی به نام «رایا رامکیسون» در تماسی تلفنی با پلیس بالتیمور اعلام کرد که چند روزی است از آپارتمان این زن جوان بوی تعفن به مشام می‌رسد، این در حالی است که از کودک خردسال این زن هم هیچ خبری نیست.

با این تماس تلفنی، کارآگاهان پلیس، تحقیقات اولیه خود را آغاز کردند و چون احتمال می‌دادند کودک این زن در خطر باشد به خانه وی رفتند و به بازرسی اتاق‌های آپارتمان پرداختند و در این هنگام بود که در داخل  یکی از اتاق‌ها، با جسد متعفن کودک خردسال این زن، به نام جوآن تامپسون روبه‌رو شدند که روی زمین افتاده و جان باخته بود.

وقتی بررسی‌های ابتدایی نشان داد کودک بدون آنکه ضربه‌ای به وی وارد شود جان باخته است، کارآگاهان پلیس با یک معمای جنایی عجیب روبه‌رو شدند.

وقتی تحقیقات تخصصی درباره علت مرگ این کودک نشان ‌داد که وی چند روز قبل بر اثر گرسنگی و تشنگی جان باخته است،  این سؤال مطرح شدکه چرا مادر کودک در این مدت ماجرای مرگ وی را اطلاع نداده است. به این ترتیب مادر کودک تحت بازجویی قرار گرفت.

در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان جنایی بالتیمور به بررسی سوابق مادر این کودک پرداختند و وقتی دریافتند وی از اعضای یک فرقه زیرزمینی به نام «یک لحظه» است، احتمال اینکه مرگ کودک با فعالیت‌ها و دستورات این فرقه در ارتباط باشد قوت گرفت.

با کشف این موضوع، بازجویی‌ از مادر کودک ابعاد جدی‌تری گرفت و در این بازجویی‌ها بود که وی سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت مرگ کودکش را با دستور رئیس فرقه که یک زن سیاهپوست به نام کوئین آنتوئینت است، رقم زده است.

وی درباره انگیزه این جنایت گفت: از آنجا که کودکم نمی‌توانست بعد از خواندن دعای غذا، آمین بگوید، رئیس 40 ساله فرقه دستور داد تا به او گرسنگی و تشنگی بدهم تا او یاد بگیرد که آمین بگوید.

به او گفتم ممکن است کودکم بمیرد ولی او پاسخ داد درصورت مرگ این کودک، با خواندن وردی می‌تواند دوباره او را زنده کند و من هم با اعتمادی که به این زن داشتم بدون توجه به گریه‌ها و ضجه‌های کودکم دستوراتش را مو به مو اجرا کردم و او را در داخل یکی از اتاق‌های انتهایی آپارتمان زندانی کردم.

این زن در ادامه افزود: بعد از گذشت 2 روز متوجه شدم کودکم دیگر نفس نمی‌کشد، بار دیگر موضوع را به خانم کوئین آنتوئینت گفتم.

او این بار دستور داد اورادی را که او می‌گفت تکرار کنم تا کودکم زنده شود ولی در حالی که بوی تعفن جسد کودکم هر روز بیشتر می‌شد او و چند عضو دیگر فرقه، از من می‌خواستند همچنان به خواندن اورادی که آنها می‌گفتند ادامه دهم.

با ادعاهای وحشتناکی که این زن مطرح می‌کرد 4 عضو دیگر این فرقه نیز دستگیر شدند و تحقیقات درباره  این فرقه آغاز شد.

شست و شوی مغزی

در حالی که بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های ‌آمریکا از هفته گذشته به این ماجرای وحشتناک پوشش وسیعی داده‌اند، مادر رامکیسون در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت: دختر من یک جنایتکار نیست بلکه اعضای فرقه دخترم را شست و شوی مغزی داده‌اند و او را برای کشتن کودکش ترغیب کرده‌اند.

این زن که 12 سال قبل به همراه دخترش- که در ‌آن زمان تنها 8 سال سن داشت- از کشور ترینیداد به آمریکا آمده است، گفت: بعد از آمدن به آمریکا دخترم مذهب ما را که هندو بود کنار گذاشت و جذب مسیحیت شد اما سال گذشته با به دنیا آمدن کودکش او به عضویت فرقه‌ای که اعضایش آن را «یک لحظه» می‌خواندند درآمد و از همان زمان خانه‌مان را ترک کرد و با کودکش در خانه‌ای که متعلق به یکی از اعضای این فرقه بود زندگی می‌کرد.

او می‌افزاید: از دخترم شنیده بودم رئیس فرقه به آنها لقب پرنسس داده است ولی او درباره عقاید این فرقه زیاد با من صحبت نمی‌کرد.

یکی از افسران پلیس که درباره این پرونده تحقیق می‌کند به خبرنگاران می‌گوید: اعضای فرقه  عقاید بسیار سختگیرانه‌‌‌ای داشته‌اند و از هیچ گناهی نمی‌گذشته‌اند؛

حتی اگر این اشتباه از سوی کودک یکساله‌ای صورت گرفته باشد. در این ماجرا نیز جووآن تنها به آن دلیل که نمی‌توانسته آمین بگوید به قتل رسیده است.

کد خبر 60792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز