سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۳: طولانی‌شدن پروسه تولید و عدم ‌تعامل و توافق کارگردان «می‌جان» باعث تغییر عوامل سازنده سریال شد.

سودابه بیضایی

همشهری- فهیمه پناه‌آذر:  ۲ سال پیش خبر تولید سریالی با عنوان «می‌جان» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده منتشر شد. ظاهرا مدیران شبکه ۳ قصد پخش سریال در ‌ماه رمضان سال ۹۹ را داشتند. بعد از گذشت ۲ ماه از تولید سریال و شیوع کرونا و توقف پروژه‌های تلویزیونی، وضعیت «می‌جان» هم در بلاتکلیفی قرار گرفت و با کاهش همه‌گیری همچنان آغاز تولید پروژه به تعویق افتاد و در نهایت بازیگران و کارگردان سریال تغییر کردند.

این شب‌ها سریال «کلبه‌ای در مه» به کارگردانی حسن لفافیان روی آنتن شبکه ۳ است؛ سریالی که برخی از بازیگران «می‌جان» را دارد و قصه می‌جان در آن روایت می‌شود. «کلبه‌ای در مه» دومین تجربه کارگردانی یک ‌سریال تلویزیونی برای حسن لفافیان محسوب می‌شود و ضبط مجدد آن پس از وقفه‌ای که به‌دلیل کرونا ایجاد شده بود از دی‌ماه سال گذشته از سر گرفته شد.

در این سریال بازیگرانی چون سام قریبیان، فرخ نعمتی‌خان، حسام محمودی، رزیتا غفاری، سودابه بیضایی، مریم بوبانی، آشا محرابی، شیوا ابراهیمی، ‌حمید ابراهیمی، محبوبه اسدی، یاسمن جعفری، مسیح خانزاده و... حضور دارند.

در سریال «می‌جان» نام بازیگرانی چون بهروز شعیبی و الهام کردا و بازیگران دیگری چون لیندا کیانی، امیررضا دلاوری، پرویز فلاحی‌پور، مریم بوبانی، ‌رؤیا حسینی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی‌پور، رها خدایاری، وحید آقاپور، مجید پتکی، معصومه قاسمی‌پور، فریده دریامج، محمدعلی فرمند و شهروز آقایی‌پور دیده می‌شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که فیلمنامه سریال در ۴۰ قسمت در گروه فیلم و سریال شبکه ۳ تصویب و ۴۶۰ دقیقه آن تصویربرداری شده اما به‌دلیل اختلاف نظر مدیران با کارگردان، ادامه تولید به کارگردان دیگری محول شده است.

مهدی آذرپندار، مدیرگروه فیلم و سریال شبکه ۳ درباره تغییر کارگردان و ادامه تولید این سریال توسط گروه جدید به همشهری می‌گوید: «قرار بود سریال «می‌جان» برای شب‌های رمضان ۹۹ باشد، اما پروسه تولید آن خیلی طولانی شد و البته این طولانی‌شدن ربطی به شرایط کرونا نداشت. سرعت تولید سریال بسیار پایین بود و با توجه به این که قصه سریال و تولید آن از شهرهای شمالی شروع می‌شد، از همان ابتدا و قبل از شیوع کرونا بنا به اصرار کارگردان برای انتخاب لوکیشن‌های بکر، وقت زیادی صرف تولید کار می‌شد. گروه هر روز باید یک‌ ساعت‌ ون یم تا جنگل برای فیلمبرداری می‌رفت. زمان تولید در روز نزدیک به ۴ دقیقه بود که این زمان در پروسه زمانبندی که پیش‌بینی می‌کردیم خیلی کم بود.»

وی در ادامه یادآور می‌شود: «با شیوع کرونا تقریبا تمام پروژه‌های تولید متوقف شدند و ما رسما سریال‌های مورد نظرمان به ‌ماه رمضان نرسیدند. پروژه «می‌جان» ‌هم متوقف شد ولی نکته این بود که ما هیچ‌وقت به فکر تغییر کارگردان نبودیم اما بعدها با شیوع کرونا در شهرهای شمالی وضعیت تغییر کرد. در جلساتی که با کارگردان و تهیه‌کننده داشتیم مطرح شد که با توجه به وضعیت کرونا در شهرهای شمالی، دیگر به شمال نرویم و بتوانیم لوکیشن‌های جایگزین را انتخاب کنیم و کار را ادامه دهیم و شرایط کرونایی را درنظر بگیریم، اما خانم اشرفی‌زاده اصرار داشتند که در همان لوکیشن‌های شمالی فیلمبرداری ادامه پیدا کند. باید این موضوع هم لحاظ می‌شد که کار سریال چند روز فیلمبرداری نیست و تقریبا فیلمبرداری ۶‌ ماه طول می‌کشید و ریسک بزرگی برای گروه بود. البته بیشتر از ۴۵۰ دقیقه ضبط در شمال را داشتیم و پیشنهاد دادیم که در لوکیشن‌های ثابت مثل خانه خان؛ جایی مانند لوکیشن فعلی که در سریال «کلبه‌ای در مه» وجود دارد را داشته باشیم اما ایشان اصرار داشتند که حتما در شمال کار را انجام دهیم. حتی به ایشان پیشنهاد دادیم که تیم تولید دو گروه شوند بخشی در شمال و بخشی نیز در تهران کار را ادامه دهند که ایشان موافق نبودند. متأسفانه از یک‌سو نتوانستیم توافق و تعامل کارگردان را داشته باشیم و از سوی دیگر نیز زمانی برای نگه‌ داشتن پروژه با روند خیلی کند تولید نداشتیم.»

آذرپندار درباره تغییر بازیگران نیز توضیح می‌دهد: «خانم اشرفی‌زاده شناخت و آشنایی از بازیگران داشتند و بسیاری از بازیگران به‌واسطه آشنایی در پروژه حضور داشتند که خوب بود اما با تغییر کارگردان برخی از بازیگران از ادامه کار منصرف شدند. برخی نیز به‌واسطه طولانی‌شدن وقفه با دیگر پروژه‌ها قرارداد داشتند. مثلا امیررضا دلاوری برای فیلم «تک‌تیرانداز» رفت، اما تولید فیلم طول کشید و نتوانست در پروژه حضور داشته باشد.»

کد خبر 607628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha