مرکز آفرینش‌های هنری بنیاد فرهنگی هنری رودکی با انتشار یک فراخوان از هنرمندان نخبه موسیقی ایران برای حضور در کارگاه‌های ویژه آموزشی این مجموعه دعوت کرد.

بنیاد رودکی

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از بنیاد فرهنگی هنری رودکی، مرکز آفرینش‌های هنری بنیاد رودکی برای اموزش های تخصصی به هنرمندان جوان فراخوان داد؛ این دوره ویژه برای نخبگان موسیقی کشور تعریف شده است.

در این فراخوان آمده است:

با توجه به به اهداف و وظایف مندرج در اساسنامه بنیاد رودکی، مرکز آفرینش‌های هنری این بنیاد در نظر دارد با پذیرش تعدادی محدود از هنرمندان جوان، ضمن ارائه آموزش‌های تخصصی نوازندگی، آواز، موسیقی مجلسی و آهنگسازی در شاخه‌های موسیقی ایرانی و کلاسیک، امکاناتی ویژه برای آموزش گروهی برگزیده از استعدادهای خاص موسیقی دستگاهی ایران و موسیقی کلاسیک فراهم آورد.

بر این اساس، تعدادی از استادان موسیقی کشور گرد هم آمده‌اند تا با نظارت، هدایت و همراهی خود، جمعی را از میان داوطلبان نسل جوان برگزینند و تجربه‌ها و یافته‌های خود را در اختیار آنان قرار دهند.

دوره آموزشی پیش‌بینی‌شده یک ساله است و راه‌یافتگان، علاوه بر برخورداری از آموزش‌های ویژه، از امکانات سخت‌افزاری بنیاد رودکی، آرشیو نت، سالن‌های تمرین و سالن‌های اجرا بهره‌مند خواهند بود. تشکیل گروه‌های نوازندگی و معرفی به ارکسترهای تحت پوشش نیز از دیگر برنامه‌های مد نظر است.

بنیاد رودکی در راستای رسالت خود در توسعه موسیقی جدی، در برگزاری این دوره‌ها با اختصاص بودجه، از امکانات خود برای تربیت هنرمندان موسیقی کشور استفاده می‌کند.

بر این مبنا، از علاقه‌مندان ۱۹ تا ۲۵ ساله (متولدین ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۱) که توانایی‌های موسیقایی خود را در سطحی می‌دانند که بتوانند دوره‌های عالی و تکمیلی نوازندگی، خوانندگی، آهنگسازی و تربیت مدرس موسیقی را طی کنند، دعوت می‌شود تا با مراجعه به پایگاه اینترنتی ضمن اطلاع از دیگر شرایط لازم برای حضور در دوره‌های یادشده حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۰ فرم فراخوان را تکمیل و ارسال کنند.

بدیهی است که پس از تکمیل و ارسال فرم تقاضای حضور در دوره‌های مذکور، شورای تخصصی آموزشی موسیقی بنیاد رودکی، گزینش نهایی خود را بر مبنای اطلاعات ارائه‌شده، آزمون و مصاحبه‌های حضوری یا آنلاین انجام می‌دهد و نتایج را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 607534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha