عضو شورای شهر تهران گفت: در سازمان میادین میوه و تره‌بار بحث‌هایی بود، مبنی بر اینکه در گرفتن غرفه‌ها مافیا وجود دارد و ما با سیستم‌گذاری در سازمان میادین میوه و تره‌بار به این مساله پایان دادیم و هیچکس نمی‌تواند دیگر مدعی وجود مافیا شود.

افشین حبیب‌زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، «افشین حبیب‌زاده» به ارزیابی عملکرد معاونت خدمات شهری پرداخت و گفت: عملکرد بخش‌های مختلف شهرداری در تعامل دو سویه با کمیسیون‌های شورا ست و معاونت‌های مختلف شهرداری باید براساس مصوبه شورا کار کنند.

او با بیان اینکه انجام اقدامات توسط معاونت‌ها براساس بودجه مصوب شورای شهر است، افزود: کمیسیون‌های شورا از معاونت‌های مختلف همزمان با کاری که انجام می‌دهند، گزارش می‌خواهند و به فعالیت بخش‌های مختلف نظارت دارند.

حبیب‌زاده با بیان اینکه معاونت خدمات شهری یکی از بخش‌های بزرگ شهرداری تهران است که امورات متعددی را در این حوزه بر عهده دارد، گفت: البته کمبودهای مختلفی در بخش‌های مختلف از نظر تجهیزات و امکانات وجود داشت که با توجه به توان شهرداری در طی این چهار سال، به مرور بخش‌هایی از آن‌ها تامین شده است، از جمله در بخش تجهیزات آتش‌نشاتی، پسماند، سازمان میادین میوه و تره‌بار و... مشکلات برطرف شد.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با ذکر مثالی ادامه داد: برای مثال در سازمان میادین میوه و تره‌بار بحث‌هایی بود، مبنی بر اینکه در گرفتن غرفه‌ها، مافیا وجود دارد و ما با سیستم‌گذاری در سازمان میادین میوه و تره‌بار به این مساله پایان دادیم و دیگر هیچکس نمی‌تواند مدعی وجود مافیا شود، چرا که هرکسی می‌تواند در سامانه ثبت نام و مدارک خود را بارگذاری کند، پاکت‌ها را تحویل دهد و مناقصه نیز در موعد قانونی با حضور نماینده شورا برگزار می‌شود و برنده مشخص و غرفه در اختیار او قرار می‌گیرد.

او در ادامه اضافه کرد: معمولا اینگونه نیست که متقاضی خیلی زیاد باشد و رقابت آنچنانی وجود ندارد و در برخی مواقع تعداد شرکت کننده‌ها از تعداد غرف کمتر بوده است، تنها باید شرکت یا شخص حقیقی یا حقوقی مستنداتی که برای در اختیار گرفتن غرفه لازم است را ارائه دهد.

حبیب‌زاده با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های شورای شهر شفاف‌سازی بود، افزود: در سازمان میادین میوه و تره بار در این زمینه اقدامات خوبی انجام شد.

تامین کمبودهای تجهیزات آتش‌نشانی

عضو شورای شهر تهران با اشاره به کمبود تجهیزات آتش‌نشانی افزود: در تجهیزات آتش‌نشانی کمبودهایی داشتیم که به خوبی توانستند آن‌ها را تامین کنند. شورا بخش قابل توجهی از بودجه خود را به تامین تجهیزات اختصاص داد، چرا که مساله بسیار مهمی برای شورای شهر بود.

او درباره حوزه پسماند گفت: در حوزه پسماند طرح کاپ در این دوره آغاز شد و طرح جامع مدیریت پسماند را به تصویب رساندیم که دو اقدام بسیار مهم در ساماندهی وضعیت پسماند در شهر تهران هستند و مرحله به مرحله طی بازه زمانی مشخص شده در طرح پیش می‌روند.

او با بیان اینکه سنجش عملکرد بخش‌های مختلف شهرداری بر مبنای میزان اجرای مصوبات و سیاستگذاری‌هایی است که بخش‌های مختلف شهرداری انجام می‌دهند، گفت: براین اساس می‌توانم بگویم عملکرد این معاونت رضایت بخش بوده است. البته بهتر است که اعضای کمیسیون درباره آن نظر بدهند، اما من از بعد نظارتی که داشتم، عملکرد را مثبت ارزیابی می‌کنم.

وی همچنین درباره ارزیابی عملکرد در حوزه حمل و نقل شهرداری تهران گفت: در حوزه حمل و نقل چند مشکل جدی داشتیم.در حقیقت حمل و نقل عمومی یکی از مشکلات اساسی شهر تهران است که باید با مترو مشکلات مربوط به آن رفع شود.

واگن مورد نیاز را به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم تهیه کنیم

حبیب‌زاده با اشاره به خطوط مترو اظهار کرد: در خطوط ۶ و ۷ تنها بخش سیویل تنها انجام شده بود و برخی که مدعی هستند این دو خط را ما اجرائی کردیم و شورای پنجم چه کار کرده، باید بگویم تنها بخش سیویل انجام شده بود، در حالی که یک خط مترو به تجهیزات و ایستگاه نیاز دارد و عمده پیشرفت فیزیکی خط در این بخش اتفاق می‌افتد و سیویل بخش کوچکی از کار در احداث یک خط مترو است.

او اضافه کرد: در شروع به کار دوره پنجم مدیریت شهری چند ایستگاه در حال راه‌اندازی بود که برای آن‌ها جلساتی را با حضور کارشناسان برگزار کردیم و گفتیم مکتوب به ما تضمین بدهید که ایستگاه‌هایی که در حال راه افتادن هستند، مشکلی ندارند که این تضمین را به ما ندادند و به همین جهت حرکت خط را متوقف کردیم تا اینکه مساله سیگنالینگ و تجهیزات ایمنی را یک به یک انجام دادیم و وارد مدار کردیم. حتی خطوط یک و سه نیز که از زمان راه اندازی آن‌ها زمان زیادی گذشته بود، نواقصی داشت و نمی‌توانیم بگوییم صددرصد کامل بودند و همکاران ما آن‌ها را کامل کردند.

حبیب زاده ادامه داد: از نظر ما با توجه به توان مالی شهرداری در این مدت پیشرفت خوبی صورت گرفته، اما برای شهر تهران کافی نیست، چرا که باید واگن لازم برای حرکت استاندارد در خطوط مترو تهیه شود، اما به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم واگن مورد نیاز را تهیه کنیم.

او با بیان اینکه خطوط موجود مترو تا ۸ میلیون نفر ظرفیت جابجایی مسافر را دارد، گفت: باید به این نکته توجه کرد که در زمینه استفاده از مترو تقاضای مردمی نیز داریم و اگر بتوانیم واگن‌ها را افزایش دهیم استقبال مردم هم بیشتر خواهد شد، چرا که اکنون برخی از مردم به دلیل ازدحام از مترو استفاده نمی‌کنند.

بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های شهری فرسوده هستند

عضو کنونی شورای شهر تهران درباره اتوبوس‌ها نیز گفت: بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های ما فرسوده هستند و باید اتوبوس نو وارد ناوگان شود، اگرچه تعدادی اتوبوس وارد کردیم، اما کم است و به دلیل مشکلات مالی و تحریم‌ها نتوانستیم اتوبوس‌های مورد نیاز را تامین کنیم، اما اگر تحریم‌ها برداشته شود، وضعیت فرق خواهد کرد.

حبیب زاده تاکید کرد که به تعداد قابل توجهی اتوبوس نیاز داریم و در صورت تامین آن‌ها توسط کارخانه‌های داخلی اشتغال‌زایی نیز رخ می‌دهد، اما اکنون کارخانه‌ها نمی‌توانند از پس سفارش‌ها بربیایند.

کد خبر 607526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha