مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق بررسی‌های سیستم‌های بهداشت و درمان، سیستان و بلوچستان، استان نخست کشور در عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

بیمار کرونایی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دکتر سید محمد هاشمی شهری با توجه به رتبه نخست استان در رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: از همه افرادی که می‌توانند در جامعه نقش داشته باشند از جمله معتمدین، علمای اهل سنت و تشییع  و رسانه‌ها برای ترغیب افراد به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ بخش درمانی و بهداشتی در استان مختل نشده است، افزود: حوزه تحت پوشش این دانشگاه ۱۰۰ درصد موارد ابتلا به کرونا انگلیسی اختصاص دارد که زنگ‌خطری برای‌ جهش های انواع دیگر این بیماری است. بیشترین درصد فوتی‌های کرونا در افراد بالای ۶۵ سال استان رخ می‌دهد.

هاشمی شهری گفت: 104 هزار تست کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون انجام شده است و بیماریابی و غربالگری افراد ایرانی و غیرایرانی در مبادی مرزی با جدیت در حال انجام است. هم اینک‌ ۹۰ درصد کادر بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از ۶۰ درصد واکسن تحویلی کرونا در سیستان و بلوچستان به گروه های هدف تزریق شده است.

وی در ادامه از توسعه زیرساخت ها و تجهیزات بهداشت و درمان در دوران اپیدمی خبر داد و گفت: از ابتدای شروع کرونا تاکنون به منظور ارائه خدمات بهتر به بیماران کرونایی و تنفسی بیش از ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های استان نصب و راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: راه‌اندازی پست فرماندهی حادثه (ICP)  به‌عنوان یکی از اقدامات موفقیت آمیز و ابتکاری دانشگاه علوم پزشکی، الگویی برای کشور تبدیل شده است.

  هاشمی شهری افزود: وظیفه شرعی و قانونی ما حضور و مشارکت در انتخابات پیش رو است. برای برگزاری انتخابات 1400 دستورالعمل بهداشتی از ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شده است و در این دستورالعمل‌ها بر رعایت کامل و دقیق موازین بهداشتی در انتخابات 1400 تاکید شده است.

وی تاکیدکرد : تجمعاتی که در ستادهای انتخاباتی شکل می‌گیرد بسیار خطرناک و لازم است کاندیداهای محترم و مردم عزیز موازین بهداشتی را رعایت کنند.

هاشمی شهری ادامه داد: بازرسی و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تهویه مناسب هوا، حفظ فاصله اجتماعی، چیدمان صندلی و.. توسط بازرسان بهداشتی انجام می‌شود.

کد خبر 607521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha