معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: تهران در حال زنانه و پیر شدن است. به شکلی که نسبت زنان به مردان در این شهر بیشتر است.

جمعیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شهرام عدالتی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران امروز در نشست خبری در خصوص جمعیت و نگاه سند آمایش به این مهم گفت: وقتی از جمعیت صحبت می‌شود، ۲ شاخص نرخ رشد جمعیت و بحث مهاجرت مورد توجه قرار می‌گیرد. در طول دهه‌های اخیر تهران مهاجرپذیر بوده و سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت آن اضافه می‌شود. لذا در این سند بحث کاهش شدت مهاجرت دیده شده است.

وی افزود: قطعا در این سند با نگاه به طرح‌های جامع از افزایش قلمرو شهری جلوگیری خواهد شد. اگر اعلام شود تهران برای ساخت و ساز به حداقل امکان رسیده است، در حوزه زمین و مسکن کنترل باید محقق شود. باید نقاط بحرانی استان تهران کنترل شود تا اکبرآبادهای جدید در استان تهران و در آینده ایجاد نشود و همه این موارد در سند آمایش مورد توجه قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در جمعیت استان تهران تنوع وجود دارد، اما شهر تهران در حال زنانه و پیر شدن است. به شکلی که نسبت زنان به مردان در این شهر بیشتر است. اما در پیرامون تهران موضوع برعکس است. به شکلی که در حال مردانه و جوان‌شدن است. در استان تهران، با عدم تعادل و توازن مواجه هستیم که برای همه آنها در قالب سند آمایش برنامه‌ریزی انجام شده است.

وی در خصوص موضوع آب و نگاه به این سند نیز گفت: در استان تهران بیشترین میزان مصرف آب در حوزه سکونت است و اگر قلمروهای سکونتی را محدود کنیم، قطعا در این موضوع نیز گام موثری برداشته‌ایم. آنچه در آمایش دنبال می‌کنیم، کنترل شدت مسائل است. قطعا اگر سند اجرا نشود، آینده ایران در ۱۰ شهر خلاصه خواهد شد. ما نمی‌توانیم از توازن جمعیت با بی‌تفاوتی عبور کنیم. تا به حال در مورد مدیریت پساب چالش‌های جدی داشته‌ایم. سند آمایش به دنبال این است که در حوزه تولید از چرخه بازگردانی آب استفاده کنیم.

کد خبر 607501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha