سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

اگر از وجود مورچه‌ها در خانه عاصی شده‌اید، در این مطلب با روش‌های معجزه‌آسا برای از بین بردن همیشگی مورچه‌ها آشنا شوید.

مورچه - Ants in the house

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از برنا، مورچه از جمله حشراتی است که به‌ظاهر بی‌آزار است اما با هجوم آنها به مکان‌های مختلف زندگی باعث صدمه زدن به آن منطقه می‌شود. اگر از وجود مورچه‌ها در خانه عاصی شده‌اید، در این مطلب با روش‌های معجزه‌آسا برای از بین بردن همیشگی مورچه‌ها آشنا شوید.

حتما بارها برایتان پیش آمده که در مواقع خاصی از سال در گوشه‌ای از خانه لایه سیاهی را مشاهده می‌کنید و با نزدیک شدن به آن می‌ببینید که مورچه‌ها حمله کرده‌اند. به نظر می‌رسد مورچه‌ها حشرات آرام و بدون دردسر هستند ولی وقتی تعدادشان زیاد می‌شود و به مواد غذایی و یا حتی مزارع هجوم می‌برند افراد را کلافه می‌کنند. راه‌های مختلفی برای از بین بردن همیشگی مورچه‌ها وجود دارد؛ یکی از راه‌های از بین بردن مورچه‌ها مواد شیمیایی و سمی هستند که ممکن است خطرات زیان‌باری به وجود بیاورند. از راه‌های دیگر برای از بین بردن همیشگی مورچه‌ها روش‌های معجزه‌آسای معمولی و راحت هستند.

روش‌های طبیعی و ساده برای از بین بردن مورچه‌ها

۱. دفع مورچه با دارچین: دارچین راهی موثر برای از بین بردن مورچه‌های خانگی است. در واقع بوی آن مانع ورود مورچه‌ها به خانه و آشپزخانه شما می‌شود. با توجه به مطالعه ۲۰۱۴ که در مجله بین‌المللی انتشارات پژوهشی و علمی چاپ شد، اسانس دارچین نتایج مثبتی در فعالیت دفع و حشره‌کشی دارد.

¼ تا ½ قاشق چای‌خوری اسانس دارچین را به یک فنجان آب بیفزایید. یک توپ پنبه‌ای را در این محلول بغلتانید و در مناطقی که ممکن است مورچه وارد بشود قرار بدهید. این کار را روزانه یکبار تکرار کنید تا تمامی مورچه‌ها بروند. همچنین می‌توانید دارچین و میخک را نزدیک نقاط ورود قرار بدهید.

توجه: از اسپری اسانس دارچین به صورت استراتژیک در نقاط آلوده به مورچه استفاده کنید.۲. دفع مورچه با سرکه سفید: سرکه سفید امواج خاصی را به سوی مورچه‌ها روانه می‌کند. آنها نمی‌توانند بوی تند سرکه سفید را تحمل کنند. علاوه بر این، بوی سرکه مسیر آن‌ها را می‌پوشاند و باعث می‌شود آن‌ها جهت خود را از دست بدهند.

مقدار مساوی سرکه سفید و آب را مخلوط کنید. محلول حاصل را در بطری اسپری بریزید. این محلول را در اطراف قرنیزها و دیگر نقاط ورودی بپاشید. پس از یک ساعت، با استفاده از حوله کاغذی مرطوب مورچه را پاک کنید و دور بریزید. یکبار در روز این کار را تکرار کنید تا مورچه‌ها به طور کامل بروند. همچنین می‌توانید از این محلول سرکه برای تمیز کردن کف، لبه‌های پنجره و سکوی آشپزخانه جهت جلوگیری از تجمع مورچه‌ها در این سطوح استفاده کنید.

۳. دفع مورچه با لیمو: برای ضد مورچه کردن آشپزخانه و دیگر نقاط خانه خود، از لیمو استفاده کنید. بوی لیمو مورچه‌ها را ترسانده و خاصیت اسیدی آن، مسیر مورچه‌ها را می‌پوشاند.

مقداری آب لیمو را به آستانه در، لبه پنجره و دیگر نقاط احتمالی بمالید. گزینه دیگر قرار دادن چند قطره اسانس لیمو بر روی توپ پنبه‌ای و قرار دادن آنها در کابینت‌ها و دیگر نقاط مورد نیاز است. برش‌های کوچکی از پوست لیمو را در اطراف ورودی فضای باز قرار بدهید.

از این روش‌ها به مدت چند روز استفاده کنید تا مورچه ها به طور کامل بروند.

۴. دفع مورچه با نعناع: نعناع دافع طبیعی حشرات است که به صورت موثر مورچه‌ها را دور نگه می‌دارد. مورچه‌ها از بوی تند آن متنفر هستند؛ زیرا بوی تند نعناع قابلیت بویایی آنها را مختل می‌کند. بنابراین نمی‌توانند منابع غذایی را شناسایی کنند.

۱۰ قطره اسانس نعناع را به یک فنجان آب بیفزایید. محلول را به تمامی نقاطی که مورچه‌ها وجود دارند بپاشید. این روش را دو بار در روز تکرار کنید، تا زمانی که مورچه‌ها به صورت کامل بروند. مقداری نعناع خشک را اطراف درها، ورودی‌ها و زباله‌دانی‌ها جهت دفع مورچه‌ها بپاشید. حتی می‌توانید گیاهان نعناع را در باغچه خود پرورش بدهید.

۵. دفع مورچه با خیار پوست کنده: یکی دیگر از ترفندهای قدیمی جهت رهایی از مورچه پوست خیار است. مورچه‌ها نفرت طبیعی از خیار دارند، زیرا نمی‌توانند مزه آن را تحمل کنند. خیارهای تلخ بهتر هستند، اما می‌توانید از خیارهای معمولی نیز استفاده کنید.

پوست خیار را بگیرید. تکه‌های پوست را در تمامی مناطقی که مورچه وجود دارد قرار بدهید. آن‌ها را با پوست‌های تازه در روز تعویض کنید و این کار را تا زمانی که مورچه‌ها بروند تکرار کنید.

۶. دفع مورچه با فلفل قرمز: فلفل قرمز دافع موثر مورچه است. ماهیت قوی فلفل قرمز، سیگنال‌های شیمیایی را که مورچه‌ها جهت رسیدن به غذا دریافت می‌کنند از بین می‌برد. بدون علامت مناسب، مورچه‌ها قادر به زنده ماندن نبوده و بنابراین به دنبال مکان جدیدی برای زندگی می‌گردند.

پودر فلفل قرمز را در مناطقی که مورچه وجود دارد بریزید. همچنین می‌توانید مقادیر مساوی از فلفل قرمز و پودر زردچوبه را ترکیب کنید و آن‌ها را در تمامی مناطق جهت ایجاد موانع ناخوشایند برای مورچه‌ها بریزید.

۷. دفع مورچه با صابون مایع: صابون مایع همچنین دافع موثر مورچه است. این ماده شوینده منجر به خفگی مورچه‌ها شده و آن‌ها را نابود می‌سازد. از این روش می‌توانید برای از بین بردن سوسک نیز استفاده کنید.

یک قاشق چای‌خوری صابون مایع و جوش شیرین را در یک فنجان آب بریزید. این محلول را در سرتاسر مناطقی که مورچه وجود دارد بریزید. بطری اسپری را با یک بخش صابون مایع و دو بخش آب پر کنید، سپس به طور کامل تکان بدهید. مخلوط را در سرتاسر مناطقی که مورچه وجود دارد بپاشید. پس از چند ساعت، مورچه‌های مرده را با دستمال مرطوب پاک کنید.

کد خبر 607492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha