دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

وزیر نفت گفت: وزارت در نفت مثل رانندگی با تریلر در جاده هراز است که به‌دلیل خطرهایش باید کل روزها حواست جمع باشد زیرا هر بی‌دقتی منجر به سقوط می‌شود. رانندگی در جاده‌های داخلی سخت‌تر از جاده‌های خارجی است.

بیژن زنگنه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه در آیین افتتاح رسمی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت گفت: مهمترین نیاز یا عامل موفقیت در توسعه صنعتی، خدماتی در کشور، کارآفرینی است نه دانشمندان. کارآفرینی از مدیریت نیز مهمتر است.

وی افزود:همه از جوانگرایی صحبت می‌کنند، اما وقتی می خواهیم به جوانی مسئولیت بدهیم، همه حمله می‌کنند و سابقه کار می‌خواهند. سابقه مهم نیست بلکه خلاقیت اهمیت دارد.

وزیر نفت بابیان اینکه ممکن است یک استاد تمام در حل مشکلی به نتیجه‌ای نرسد، اما یک دوچرخه ساز بتواند مساله را حل کند، گفت: مهترین مساله نگرش مدیریتی است. افزایش بازیافت و تولید، اولین و مهمترین بخش توسعه فناوری در صنعت نفت است. زمانی که مهندس نفت در کشور نداشتیم با دانشگاه‌ها ارتباط گرفتیم تا این نیرو را پرورش دهند. اکنون دیگر در زمینه آموزش مشکلی نداریم.

زنگنه بیان کرد: ظرفیت‌های عملیاتی یعنی مهندس مشاور، سازنده و شرکت‌های GC و E&P را نیز در گام‌های بعدی راه انداختیم. توسعه فناوری با نگاه کسب و کار نیز مرحله بعدی است که این‌ها همگی نشانه‌ای از اراده توسعه فناوری در نفت است.

وی افزود: کاش ایده تشکیل این مرکز نوآوری سه سال زودتر به ذهن ما می‌رسید. عمر فیزیکی کمی برای من باقی مانده که آمادگی دارم آن را به عنوان یک خبره کار کنم.

وزیر نفت تصریح کرد: اخیرا نامه‌ای از یکی از دستگاه‌های نظارتی برای من ارسال شده که چون پژوهشگاه و دانشگاه نفت دارید، نباید این پارک راه اندازی شود در حالی که این مخالف نظری رهبری است.

زنگنه بیان کرد:۵۰۰ میلیون دلار برای طرح احیای چاه‌های کم بازده و بی بازده هزینه خواهیم کرد که اشتغالزایی فراوانی به همراه خواهد داشت. می‌توانیم با این اقدامات در رتبه یک خاورمیانه و حتی آسیا قرار بگیریم.

وی گفت:یکی از جاهایی که باید شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها وارد آن شوند، بهینه سازی مصرف سوخت است که هزاران شغل ایجاد می‌کند.

وزیر نفت بیان کرد:مهمتر از تولید، تضمین خرید محصول است تا تولیدکننده نگران بازار نباشد. تولیدکننده بدون قرارداد، می‌تواند با یک گواهی گرفتن از پارک یا صندوق پژوهش و فناوری نفت، از بانک‌ها وام بگیرد و کارش را شروع کند.

وی گفت: این که صندوق توسعه هنوز جان دارد، به دلیل حمایت های رهبری است وگرنه همه آن را خرج کرده بودند. در زمینه توسعه فناوری نیز هیچ فردی به جز ایشان نمی توانست که از این کار حمایت کند.

زنگنه بیان کرد: استارت‌آپ، کار و آینده ایران است و نباید از جوانان که آینده ایران هستند دریغ شود.

کد خبر 607466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha