مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

تعداد هتل های آذربایجان شرقی در حالی دو برابر شده که تعداد مسافران روند نزولی داشته است.

هتل - سفر - اتاق - خانه

به گزارش همشهری آنلاین،  در سال‌های اخیر پیدا کردن هتلی مناسب در آذربایجان شرقی به ویژه تبریز کار دشواری بود اما در یکی دو سال اخیر به مدد افزایش تعداد هتل ها و شیوع کرونا، پیدا کردن هتل مناسب دراین شهر کار دشواری نیست و به راحتی می توان برای پیدا کردن هتلی با قیمت مناسب چانه زنی کرد.

بنابه  گفته مسئولان جامعه هتل داران استان بیش از 70 درصد ظرفیت‌های تخت‌های استان خالی است اما با اینحال هتل های جدید بازهم در استان ساخته می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این زمینه معتقد است: بستر لازم برای جذب مسافر و گردشگر به استان فراهم می شود تا پس از کرونا مسافران بتوانند در هتل های زیبا و نوساز استان اقامت کنند.

 احمد حمزه زاده می گوید: در سال‌های اخیر تعداد هتل‌های استان از ۳۲ هتل به ۶۶ هتل افزایش یافته است و در حال حاضر نیز ۲۸ هتل در حال ساخت در استان وجود دارد و تا  دو سال آینده هم تعداد هتل‌های استان به ۱۰۰ هتل با تعداد تخت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تخت می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه به تناسب ساخت هتل جذابیت های جدید هم برای گردشگران ایجاد شده ، ادامه می‌دهد: موزه فرش تبریز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ودر استان برای ۲۲۹ مرکز بوم گردی مجوز صادر شده است.

وی می‌گوید: تا کنون تهیه ۱۰۰ فیلم و موشن گرافی،  به روز رسانی نرم افزاری ، ۴ موزه، افتتاح موزه‌های فوتبال، موزه بنادر، خانه موزه پروین اعتصامی و چندین طرح دیگر برای جذب گردشگر هستیم.

حمزه زاده تاکید می‌کند: به دنبال توسعه گردشگری در کل استان هستیم و با شعار هر شهر یک بازارچه صنایع دستی، در ۷ شهرستان عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی آغاز شده است.

کد خبر 607463

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha