ترکیب تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران در المپیک توکیو با پایان ۲ جام در لهستان نهایی شد.

کشتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، کاروان کشتی فرنگی ایران با ۵ سهمیه در بازی‌های المپیک توکیو حضور خواهد داشت. در حالی ۱۶ کشور در ۶ وزن المپیکی به رقابت می‌پردازند که کوبا به عنوان تنها کشور ۶ سهمیه کامل را کسب کرده و روسیه به عنوان یکی از مدعیان جهان با ۵ سهمیه در توکیو حضور خواهد داشت.

علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان و در ادامه محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم در مسابقات گزینشی ۲۰۲۱ قزاقستان سهمیه المپیک را کسب کردند. ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم از کسب سهمیه بازماند. با توجه به اینکه حضور نجاتی و برادران گرایی تا حدود زیادی در المپیک قطعی بود، کادر فنی تصمیم گرفت تکلیف اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم را در در لهستان مشخص کند.

رقابت ۵ کشتی‌گیر در ۲ وزن برای المپیک

کادر فنی کشتی فرنگی در نظر گرفت برای انتخاب بهترین ورزشکار اعزامی به المپیک، مسابقات مختلف از جمله رقابت داخلی و خارجی را در دستور کار قرار دهد. بعد از مشخص شدن تکلیف ۳ وزن، جام پیتلاسینسکی به عنوان آخرین تورنمنت انتخابی در اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم در نظر گرفته شد که ۵ کشتی‌گیر به این تورنمنت که به میزبانی لهستان برگزار شد، اعزام شدند.

منجزی ضعیف عمل کرد، ساروی المپیکی شد

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده، امیر قاسمی منجزی و علی اکبر یوسفی روی تشک رفتند. قاسمی که توانسته بود سهمیه المپیک را کسب کند، با عملکرد ضعیفی که داشت در همان مبارزه نخست مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. اما میرزازاده و یوسفی با برتری در چند مبارزه راهی فینال شدند تا مدال طلا تکلیف ورزشکار المپیکی را مشخص کند. با توجه به عملکردی که میرزازاده داشت و برتری ۳ بر یک، وی به عنوان کشتی‌گیر اعزامی به المپیک معرفی خواهد شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی و مهدی بالی کشتی‌گیران اعزامی بودند. اگرچه پیش از این صحبت‌هایی مطرح بود مبنی براینکه کادر فنی برای اعزام ساروی که خود سهمیه المپیک را کسب کرده، به توافق رسیده اما این موضوع هیچ وقت از سوی فدراسیون به طور رسمی اعلام نشد. بالاخره با برگزاری مسابقات پیتلاسینسکی نفر اعزامی در این وزن نیز مشخص شد. ساروی و بالی در فینال ۹۷ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که ساروی با برتری در این دیدار جلوی هر گونه بحث را گرفته و با عملکردی که داشت خود را به اثبات رساند.

براین اساس با پایان جام زیلکوفسکی و پیتلاسینسکی ۱۱ کشتی‌گیر اعزامی به المپیک معرفی شدند. اسامی نفرات کامل اعزامی به المپیک به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

۵۷ کیلوگرم: رضا اطری 

۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی

۷۴کیلوگرم: مصطفی حسین خانی

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی 

۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان  

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع

کشتی فرنگی:

۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی

۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده

کد خبر 607408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha