بر اساس تفاهم‌نامه‌های همکاری با شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، بیش از ۹۰۰ مولد اضطراری آماده تزریق برق تولیدی به شبکه تهران در شرایط بحرانی هستند.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وزارت نیرو، مسعود عزیزی، معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، سال ۱۴۰۰ را یکی از گرم و خشک‌ترین سال‌های تجربه شده در کشور دانست و ضمن اشاره به افزایش کم‌سابقه مصرف برق به دلیل گرمای زودرس هوا از بسیج همه جانبه توان کارشناسی و اجرایی این شرکت به منظور جلوگیری از قطع برق در تهران، خبر داد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته، مذاکره با مشترکان بزرگ تهرانی به منظور جلب همکاری آنان در کاهش پیک مصرف برق در دستور کار قرار گرفته، افزود: با پیگیری‌های کارشناسان این شرکت و تعهد و همکاری مشترکان تهرانی به ویژه صاحبان صنایع و ادارات، بیش از ۹۰۰ مولد اضطراری برق به منظور همراهی در کاهش بار شبکه برق در ساعات پیک در حالت آماده باش قرار دارند.

به گفته این مقام مسئول بر اساس برنامه ریزی و نوبت بندی انجام شده، از این میزان در هر روز، به صورت متوسط ظرفیت تولیدی معادل ۶۰ تا ۷۰ مگاوات و معادل مصرف برق ۶۰ الی ۷۰ هزار مشترک خانگی به منظور کمک به کنترل بار ساعات پیک تهران وارد مدار مصرف شده و وضعیت عملکرد این مولدها به صورت لحظه‌ای و روزانه از مرکز کنترل و دیسپاچینگ توزیع برق تهران بزرگ، رصد می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از همکاری مناسب مشترکان تهرانی در روزهای گذشته قدردانی کرد و گفت: با توجه به شدت گرفتن گرمای هوا و پیش بینی تابستانی سخت، انتظار داریم مشترکان تهرانی همچنان با خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات ۱۲ تا ۱۸ و همچنین استفاده نکردن همزمان از این وسایل در ساعات دیگر، همراه ما در تأمین برق تهران و جلوگیری از بروز خاموشی باشند.

کد خبر 607290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha