«پاییز پدرسالار» مستند پرتره‌ای از زنده‌یاد محمدعلی کشاورز بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران به مناسبت سالگرد درگذشت این هنرمند از شبکه مستند پخش می‌شود.

محمدعلی کشاورز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «پاییز پدرسالار» به کارگردانی اصغر احمدپور و محسن رضازاده که در حدود ۴۰ دقیقه به زندگی حرفه‌ای محمدعلی کشاورز از صحنه تئاتر تا حضور در تلویزیون و سینما پرداخته است، امشب یکشنبه، ۲۳ خرداد ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند با بهره‌گیری از تصاویر آرشیوی و منابع مکتوب برش‌هایی از زندگی هنرمندانه محمدعلی کشاورز را نمایش می‌دهد.

محمّدعلی کشاورز زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان و درگذشتهٔ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ در تهران است. او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود. از محمدعلی کشاورز، در کنار داوود رشیدی، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و علی نصیریان به سبب تأثیرشان در فیلم‌های ایرانی به عنوان پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر، سینما و تلویزیون ایران یاد می‌شود. این هنرمند بر اثر نارسایی کلیه در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

مستند «پاییز پدر سالار» را فاطمه بوربور و اصغر احمدپور برای شبکه مستند تهیه کرده‌اند و از دیگر عوامل آن می‌توان به فاطمه بوربور پژوهشگر و نویسنده، محسن رضازاده و اصغر احمدپور تدوینگران و پگاه مأموری گوینده گفتار متن اشاره کرد.

این مستند امشب ساعت ۲۱ از باکس مستند پرتره شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۹:۳۰ خواهد بود.

کد خبر 607270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha