مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۷۴ روستای استان در مسیر سیلاب قرار دارندکه رانش زمین بعد از وقوع سیلاب محتمل است.

سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین، رضا خواجه‌ای افزود: در این روستاها بنیاد مسکن برای مقاوم سازی مسکن با مکان‌یابی بهتر، تسهیلات مالی ارائه می کند تا روستاییان با ساخت مسکن مقاوم در مکان مناسب از خطرهای احتمالی ایمن بمانند. در مناطقی که نمی توان امنیت منطقه را تامین کرد تصمیم به جابه‌جایی روستاها گرفته شده است.

وی با اشاره به وضعیت روستای سعید کندی و احتمال جابه جایی  اظهار کرد: یکی دیگر از این روستاها روستای «مرصع» با 105 خانوار است که کارشناسان بنا به دلایل مهمی مانند؛ قرار گرفتن واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم در معرض خطر سیلاب های فصلی و رانش زمین، جابجایی کل روستا را ضروری دانسته اند و این کار در دستور کار قرار گرفته و از سال های گذشته آغاز شده است و 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علاوه بر روستاها احتمال رانش زمین در جاده های ارتباطی نیز خطر بزرگی محسوب می شود و باید در احداث جاده تمامی جوانب و اصول کارشناسی اعم از مکان‌یابی و زیرساخت سازی با توجه به احتمال رانش زمین به درستی انجام شود تا دیگر حوادثی مانند رانش زمین در 200 متر از جاده روستایی تازه ساخت گلجه به چلگان در شهرستان زنجان اتفاق نیفتد.

کد خبر 607254

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha