مدرس اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد یکی از ویژگی‌های افراد ثروتمند را قدرت شناسایی فرصت‌های پول‌ساز از غیر پول‌ساز بیان کرد و گفت: امروزه فرصت‌های کسب درآمد زیادی وجود دارد، اما الزاما همه آن‌ها قابلیت پول‌سازی را ندارند؛ بنابراین باید فرصت‌های پول‌ساز کشف شوند.

ثروتمندی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، بهمن قدمی دمابی نبود تربیت اقتصادی را یکی از عوامل نرسیدن به ثروت دانست و اظهار کرد: همه افراد در محیط زندگی خود نکات مختلف را یاد می‌گیرند، اما مسئله تربیت اقتصادی در مدارس و خانواده‌ها آموزش داده نمی‌شود و این موضوع همانند هر علم دیگر نیازمند یادگیری است.

مدرس اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد افزود: تفکر و تربیت اقتصادی شامل فرآیندهایی نظیر هزینه کردن، پس‌انداز کردن و سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد توانایی ریسک کردن و قابلیت مواجه شدن با فضای پر ابهام کسب و کار را ندارند، گفت: قدرت خطرپذیری باید وجود داشته باشد، زیرا بسیاری از افراد دارای ایده هستند اما به‌ دلیل ترس از نتیجه ندادن، آن را عملی نمی‌کنند.

این کارشناس اقتصادی مسائل روانی را عاملی دیگر در نرسیدن به ثروت عنوان و بیان کرد: همه فکر می‌کنند برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار باید امکانات لازم را در اختیار داشته باشند، باید گفت که استعداد و توانایی‌ها تا اندازه‌ای ضرورت دارد، اما شرط کافی به‌حساب نمی‌آید، برای ایجاد یک فضای کسب و کار، نیاز است وارد آن فضا شد و امکانات را متناسب با وضعیت، پیش از شروع کار و در حین کار مهیا کرد.

قدمی با اشاره به اینکه سختکوشی یکی از ویژگی‌های افراد ثروتمند است، ادامه داد: ماندگاری در یک کسب‌ و کار نیز یکی از شروط موفقیت در آن حرفه محسوب می‌شود، صبوری افراد در کسب و کار دارای اهمیت است، برخی از افراد انتظار دارند که در مدت زمان کوتاه به سرمایه گزاف دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باید کمی کردن اهداف برای رسیدن به ثروت در دستور کار افراد قرار بگیرد، تصریح کرد: افراد باید برای خود مشخص کنند که در ماه آینده قرار است به چه مبلغی دست پیدا کنند، بنابراین باید یک هدف‌گذاری در یک بازه زمانی مشخص شود و پس از گذشت زمان مد نظر، نقاط قوت و ضعف خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

این کارشناس اقتصادی تقلید کردن از افراد ثروتمند را یکی از رموز افراد موفق در رسیدن به پول عنوان و اظهار کرد: باید دید افرادی که ثروتمند شده‌اند به چه نحوی عمل کرده‌اند، تا بتوان الگوهای آنان را تقلید کرد.

قدمی موضوع با تاکید بر اینکه واژه قیمت باعث اختلاف میان ثروتمندان و فقرا می‌شود، بیان کرد: در اقتصاد مفهوم قیمت به معنای بها یا ارزش هر چیز است، بسیاری از افراد که از نظر درآمدی در سطح پایین هستند به مفهوم قیمت توجهی ندارند و ممکن است کالاهایی را خریداری کنند که خدمت کمی را به آنان ارائه می‌دهد، افرادی که ثروتمند شده‌اند، مفهوم قیمت، زمان، دارایی و علم خود را می‌شناسند.

مدرس اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، آرزو کردن و اقدام کردن را وجه تمایز افراد فقیر و غنی عنوان و خاطرنشان کرد: فقرا آرزو می‌کنند، اما ثروتمندان اقدام می‌کنند.

کد خبر 607236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار