هیات‌ داوران سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی انیمافست زاگرب جایزه بهترین فیلم تولید اول خود را به محبوبه کلایی برای ساختن انیمیشن «دیوار چهارم» اهدا کرد.

انیمیشن دیوار چهارم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی انیمافست زاگرب که شنبه شب در زاگرب برگزار شد، جایزه هیات‌ داوران موسوم به زلاتکو گرگی (Zlatko Grgić Award) به یکی از آثار مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تعلق گرفت.

در بیانیه هیات داوران جشنواره انیمافست آمده است که فیلم ایرانی «دیوار چهارم» ساخته محبوبه کلایی برای تکنیک تجربی ارزنده‌اش که بیننده را به درون ذهن قهرمان داستان برده و همچنین تاکید بر پویایی خانواده و اصلاح سیاست‌های اجتماعی، به عنوان بهترین فیلم تولید اول در بخش موسوم به زلاتکو گرگیچ انتخاب شده است.

جایزه داوران جشنواره زاگرب به انیمیشن دیوار چهارم رسید

زلاتکو گرگیچ که این جایزه به نام او اهدا می شود، از بنیانگذاران و تئوریسین‌های اصلی مکتب زاگرب و خالق پروفسور بالتازار است. برای نخستین بار است که انیمیشنی از  ایران از این جشنواره مهم موفق به دریافت یک جایزه اصلی شده و پیش از این تنها انیمیشن «آقای گوزن» موفق به دریافت تقدیرنامه از انیمافست شده بود. «دیوار چهارم» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است.

محبوبه کلایی متولد شهر قم، انیماتور، فیلمساز، طراح گرافیک و کارگردان فیلم‌های انیمیشن کوتاه و تجربی و فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر تهران است. او سال ۲۰۱۹ هم در جشنواره انیمیشن زاگرب حضور داشت.

کد خبر 607154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha