عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن تشریح وضعیت بیماری در کشور و مراجعات کرونایی به بیمارستان‌ها، گفت: از آنجا که تعداد بالایی از بیماران بدحال در موج چهارم‌ اپیدمی در آی‌سی‌یوها بستری شدند، گسترش ریوی بیماری امکان کمک‌رسانی به بیمار را عملی نمی‌کند. به‌همین دلیل این بیماران فوت می‌کنند و می‌بینیم که آمارهای روزانه متفاوت است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و وضعیت مراجعات به بیمارستان‌ها، گفت: مراجعان جدید مبتلا به کرونا به بخش‌های بیمارستانی به‌طور چشمگیری کاهش یافته است و خوشبختانه تخت‌های ای سی یو عمدتا اشغال نیستند و تخت‌های خالی به میزان زیاد وجود دارد. میزان‌ مرگ‌و میر هم به تدریج در حال کاهش است.

وی افزود: البته به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان که چند شهرستان وضعیت قرمز دارند و همچنین یک شهر در کرمانشاه، بقیه شهرهای کشور در وضعیت نارنجی یا زرد قرار دارند. امید داریم که شهرهایی که در وضعیت نارنجی قرار دارند، به سمت زردشدن رفته و شهرهای زرد نیز بالاخره برای اولین بار به سمت شهر سفید تغییر پیدا کنند.

مردانی درباره شناسایی جهش‌های جدید کرونا در کشور نیز گفت: متاسفانه در حال حاضر مشکل عمده در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نگرانی از بروز ویروس جهش‌یافته هندی است. بنابراین باید مواظب باشیم که این ویروس در کشور گسترش پیدا نکند.

مردانی گفت: فکر می‌کنم حداقل تا دو تا سه هفته دیگر، میزان مرگ‌های سه رقمی ادامه داشته باشد.

کد خبر 607101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    4 2
    یعنی درست بعد از انتخابات اوج میگیره عجب مملکتی داریم ما
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      خدا کمک میکنه توکل کنید