مجموع نظرات: ۲
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

مایکروفر یکی از لوازم خانگی مورد استفاده در آشپزخانه است که امروزه در بیشتر خانه ها وجود داشته و از آن علاوه بر پختن غذا، می توان برای گرم کردن یا یخ زدایی از مواد غذایی و نوشیدنی ها استفاده نمود.

image_333b4a4939ac1eb96739182abffff3c8ff4b1309.jpg

در صورتی که از این دستگاه با احتیاط استفاده شود ممکن است ده سال دوام داشته باشد ، اما اگر هر روز از آن برای موارد مختلف استفاده شود دستگاه زود فرسوده شده و طول عمر آن کاهش می یابد.
با توجه به اینکه خرید یک دستگاه جدید ممکن است هزینه زیادی داشته و گران باشد ، بنابراین لازم است از مایکروفر خود تا آنجا که ممکن است به خوبی نگهداری کنید. برای آشنایی با نحوه مراقبت و نگهداری از مایکروفر کارشناسان ماهان سرویس ، مرکز تعمیر لوازم خانگی در کرج ، نکاتی را ذکر می کنند . با ما همراه باشید.

نحوه مراقبت و نگهداری از مایکروفر

۱. همیشه دستگاه خود را بلافاصله پس از استفاده کردن تمیز کنید.

زمانی که از مایکروفر استفاده می کنید ممکن است مواد غذایی از درون ظرف به بیرون نشت پیدا کند، در صورت ایجاد این اتفاق باید مایکروفر خود را پس از هر بار استفاده به سرعت تمیز کنید . زیرا در صورت  روشن کردن مجدد مایکروفر باقیمانده مواد غذایی تمیز نشده انرژی دستگاه را جذب می کنند و باعث ایجاد یک کانون بسیار گرم درون دستگاه می‌شود که می‌تواند به آن آسیب برساند.

 ۲. پاک کردن فیلترهای چربی

فیلترهای چربی در زیر مایکروفر قرار داشته و باعث بدام انداختن بخار و دود موجود در داخل مایکروفر می‌شوند با این حال اگر این فیلترها را تمیز نکنید کارایی مایکروفر کاهش یافته و خطر آتش سوزی ایجاد می شود .
ابتدا این فیلترها را با کمک دستکش یا دستمال از جای خود خارج کرده و با آب گرم و یک ماده شوینده قدرتمند  بشوید .جای این فیلترها درون مایکروفر را نیز به خوبی با مطالعه کتابچه راهنمایی دستگاه تمیز کنید.
در انتها ، فیلترها را در جای خود قرار داده و در صورتی که احساس می کنید چربی زیادی به خود گرفته و دیگر مناسب نیست آنها را با فیلترهای نو جایگزین کنید.

۳. از زمان های پخت از پیش تعیین شده استفاده کنید.

برخی افراد تمایل دارند مواد غذایی را بیش از حد بپزند تا مواد غذایی کاملا نرم شوند  و برای این کار درجه حرارت و مدت زمان پخت درون مایکروفر را تغییر می دهند . 
انجام این کار ممکن است بر سیستم کنترل دستگاه تاثیر گذاشته و باعث خراب شدن مایکروفر در مدت زمان کم شود.
بنابراین بهتر است از تنظیمات خودکار دستگاه برای پخت غذای خود استفاده کنید. این تنظیمات این اطمینان را حاصل خواهند کرد که غذای شما کاملاً پخته شده و به دستگاه آسیب نمی رسد.

سرویس و نگهداری از مایکروفر

۴. اطمینان از بسته شدن درست درب دستگاه

درب مایکروفر مهم ترین قسمت این دستگاه می باشد که تضمین می کند غذا در حین پخت کاملاً درون دستگاه باقی می ماند.
درب مایکروفر همچنین دارای سوئیچ های ایمنی است که این اطمینان را حاصل می کند که هیچ الکتریسیته ای نمی تواند هنگام پخت غذا و باز شدن درب دستگاه از آن خارج شود.
در صورتی که یکی از این کلید های موجود بر روی مایکروفر خراب شود بر روی کل سیستم تاثیر می گذارد . 
بنابراین یکی از راه های مراقبت و نگهداری از مایکروفر ، درست بستن درب دستگاه بوده و اینکه هنگام باز کردن درب دستگاه آن را محکم نکشید.

۵. در صورتی که چیزی در ماکروفر نیست از آن استفاده نکنید.

بسیاری از افراد از مایکروفر خود به عنوان تایمر استفاده می‌کنند . اگر این کار برای مدت کوتاهی انجام شود ایرادی ندارد ، اما به دلیل آنکه باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه می شود ممکن است باعث ایجاد علائم سوختگی در داخل دستگاه شود و هنگامی که این اتفاق می‌افتد مایکروفر با تمرکز بر روی این علائم باعث آسیب به قطعات داخلی می شود.

۶. از ظروف مخصوص مایکروفر استفاده کنید.

برخی از افراد معتقدند که استفاده از ظروف و کاسه های فلزی برای گرم کردن سریع غذا در داخل مایکروفر اشکالی ندارد ، اما باید بدانید در صورتی که از ظروف فلزی در داخل دستگاه خود استفاده کنید ممکن است جرقه ایجاد شده و باعث سوختن دستگاه شما بشود . 
همیشه از ظرف های مخصوص مایکروفر استفاده نموده و اطمینان حاصل کنید که از هر طرف با دیواره های دستگاه فاصله دارد.

۷. هنگام آشپزی محدودیت های وزنی را رعایت کنید.

دستگاه های مایکروفر از پس هر مقدار غذا در هر حالت بر می‌آیند. با این حال اگر از مایکروفر خود به طور مداوم برای پخت مواد غذایی سنگین استفاده می کنید باید ظرفیت وزنی دستگاه خود را بررسی کنید ، زیرا در صورتی که به طور مداوم از مواد غذایی بسیار سنگین استفاده کنید ممکن است صفحه چرخان و موتور دستگاه در حین عملکرد دچار آسیب شوند.
این مسئله همچنین می‌تواند بر روی مگنترون دستگاه تاثیر گذاشته و به طور کل دستگاه را از کار بیندازد. بنابراین لازم است قبل از پخت و پز یا گرم کردن مجدد مواد غذایی کتابچه راهنمای دستگاه را از نظر محدودیت وزنی بررسی کنید .

۸. برای تعمیر مایکروفر از یک متخصص کمک بگیرید.

اگر فکر می کنید دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد ، خودتان سعی در برطرف کردن ایرادات نکنید . مایکروفر قطعات زیادی دارد و حتی اگر از پریز برق نیز جدا شود ممکن است تا ساعت ها برق داشته و شما را دچار شوک الکتریکی کند .
همچنین امکان دارد در صورت تعمیر و دستکاری اشتباه ، آسیب بیشتری به دستگاه وارد کنید.
بنابراین هنگامی که دستگاه شما با مشکلی روبرو شد ، از یک فرد متخصص در زمینه تعمیر مایکروفر کمک بگیرید.

ماهان سرویس مرکز تعمیر انواع مایکروفر و مایکروویو در استان البرز 

مایکروفر به دلیل وجود قطعات مکانیکی و الکترونیکی ، در معرض استهلاک بوده و  نیاز به سرویس و تعمیر پیدا میکند. برای تعمیر مایکروفر و مایکروویو ،حتما به نمایندگی های مجاز و مراکز معتبر مراجعه کنید . سپردن تعمیر به افراد فاقد صلاحیت ، علاوه بر آنکه احتمال استفاده از قطعات بی کیفیت و تقلبی را به همراه دارد در صورت بروز مشکل پاسخگویی عملکرد خود نیستند و ممکن است دستگاه دچار مشکلات بیشتری شود .
اگر ساکن استان البرز هستید ، ماهان سرویس با بیش از ده سال سابقه در زمینه تعمیر لوازم خانگی ، می تواند در کمترین زمان پاسخگوی شما باشد. 
نمایندگی تعمیرات مایکروفر در کرج
نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج
 تعمیر یخچال سامسونگ در کرج ، از جمله خدمات ماهان سرویس می باشد . 
تلفن :   09353001695 – 34644364 (026)  
www.arvandoxin.com

کد خبر 606929

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha