مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری نیشابور گفت: با مطالعات ترافیکی انجام شده و بررسی ظرفیت‌های شهر نیشابور، ساخت ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری برای این شهر پیش‌بینی شده است.

دوچرخه‌سواری

اسماعیل قندهاری در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، افزود: طرح ساخت مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در چند مرحله انجام خواهد شد که در مرحله اول حدود ۲۴ کیلومتر از این طرح اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه اجرای کامل مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در شهر نیشابور طی ۱۰ سال در ۳ مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت انجام خواهد شد، اظهار کرد: اجرای این طرح در نیشابور تا کنون پیشرفت‌های قابل قبولی داشته و عملکرد خوبی در سطح کشور در مقایسه با شهرهای با جمعیت میانه داشته است.

قندهاری با اشاره به اینکه اولین گواهینامه دوچرخه‌سواری سال ۱۳۴۰ در این شهر صادر شده است، افزود: فرهنگ دوچرخه‌سواری در نیشابور قدمتی ۶۰‌ساله دارد و ساخت مسیر دوچرخه‌سواری به نوعی یادآور این فرهنگ قدیمی برای شهروندان این شهر است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه به‌غیر از ایستگاه باغرود که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، استفاده از دیگر مسیرهای دوچرخه‌سواری برای شهروندان رایگان است، گفت: استفاده از مسیر دوچرخه‌سواری از طرف مردم با استقبال خوبی روبرو شده است، مخصوصا در مسیر جاده سلامت در منطقه گردشگری باغرود که دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در ۲ کانال مجزا از هم انجام می‌شود.  

وی ادامه داد: برای اولین‌بار در کشور طرح ایستگاه سیار دوچرخه، توسط شهرداری نیشابور طراحی و اجرا شده است. با توجه به مشکلاتی از قبیل سرقت و تخریب که در ایستگاه‌های دوچرخه در شهرهای دیگر وجود دارد، شهرداری نیشابور برای جلوگیری از این اتفاقات یک دستگاه اتوبوس فرسوده را به ایستگاه سیار دوچرخه تبدیل کرده است.

قندهاری درباره امکانات این اتوبوس گفت: ۵۰ دستگاه دوچرخه و وسائل مرتبط، در این اتوبوس جانمایی شده به طوری که هر روز صبح در ایستگاه ابتدایی مسیر دوچرخه‌سواری حاضر شده و با اتمام ساعت کار به محل توقفگاه شهرداری منتقل می‌شود. همچنین اگر همایشی در نقاط مختلف شهر برگزار شود، این اتوبوس در محل همایش حاضر شده و به جابه‌جایی شهروندان کمک می‌کند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری نیشابور اظهار کرد: به دلیل قدمت فرهنگ‌ دوچرخه‌سواری در نیشابور و تعدد تردد دوچرخه‌سوارها از سال‌ها پیش در سطح شهر، همچنین رعایت اصول اجتماعی، کم‌ترین برخورد نامناسب فرهنگی با این مقوله اتفاق افتاده است.

قندهاری در پایان گفت: امیدواریم با همت مسئولان و ترویج دوچرخه‌سواری به عنوان یک مُد و شیوه حمل‌ونقل در کنار سایر حمل‌ونقل‌های پاک بتوانیم آلودگی محیط‌زیست را به حداقل برسانیم.

کد خبر 606870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha