عوامل برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ تهران دیروز در هتل ارم گرد هم آمدند و استاندار تهران، یکی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان و رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای تهران در این گردهمایی سخنرانی کردند.

وزارت کشور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، چهار روز تا پایان مهلت تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری زمان باقی مانده است. جمعه ۲۸ خرداد ماه ۲ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا به همراه انتخابات میان دوره ای مجلس شورا و خبرگان برگزار خواهد شد. بنا به اعلام ستاد انتخابات به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی وی‍ژه کرونا ساعت برگزاری انتخابات از ۷ صبح بیست‌ و هشتم خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۲ شب ادامه خواهد داشت. تعداد شعب و صندوق‌های اخذ رأی نیز نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت. البته ستاد مقابله با کرونا پیشنهاد کرده تا برخلاف ادوار پیشین انتخابات رای‌گیری تا ساعات آغازین صبح ادامه داشته باشد و اجرای این پیشنهاد به موافقت شورای نگهبان بستگی دارد. درحالی‌که پیش از این ساعت رسمی رای‌گیری تا ۸ شب بود و رفته‌رفته تا ساعت ۱۲ شب تمدید می‌شد. در چنین شرایطی عوامل برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ تهران نیز دیروز در هتل ارم گرد هم آمدند و استاندار تهران، یکی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان و رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای تهران در این گردهمایی سخنرانی کردند. نماینده هیأت نظارت بار دیگر در این سخنرانی از عملکرد این هیأت و ردصلاحیت‌های گسترده دفاع کرد.
 

۲۰ هزار نیرو برای حفاظت از انتخابات

به گزارش ایسنا، احمد نادری، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای تهران در این گردهمایی به شکلی آشکار گفت که در این دوره به قول یکی از عوامل «انرژی بسیار زیادی برای کنترل شوراها گذاشته شده است.» نادری همچنین درباره ردصلاحیت سپنتا نیکنام داوطلب زرتشتی شورای شهر تهران به‌دلیل عدم‌التزام به اسلام گفت: «ما را متهم کردند که یک فرد زرتشتی را رد صلاحیت کردیم چرا که به اسلام التزام نداشته است. درحالی‌که کسی که غیرمسلمان است باید به غیر از اسلام التزام داشته باشد، اما رسانه‌ها و برخی دیگر بی‌مهری و جذاب‌سازی‌ کردند.»

نادری گفت که یکی از تأییدصلاحیت‌شده‌ها در این دوره از انتخابات زرتشتی است. انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران هم از استقرار حدود ۲۰ هزار نیرو برای حفاظت از صندوق‌های رأی در تهران خبر داد.

بندپی گفت: «حدود ۵ هزار نیرو در غرب استان تهران تعیین کرده‌ایم و سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) و محمد رسول‌الله(ص) اعلام کرده‌اند در هر جا کمبود نیرو وجود داشته باشد به کمک نیروی انتظامی خواهیم آمد. ۲۲ جلسه امنیتی برگزار کرده‌ایم و ۱۶ جلسه عوامل نظامی و انتظامی بررسی کرده‌اند تا پیش‌بینی پیشگیری و بازدارندگی صورت گیرد.»

به‌گفته بندپی اولویت شمارش آرا با انتخابات ریاست‌جمهوری، سپس میان‌دوره‌ای مجلس ، بعد خبرگان رهبری و در آخر شوراهاست. قاسم محمدطهرانی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان تهران نیز در این گردهمایی گفت که پایان تبلیغات هم با توجه به تغییر ساعات برگزاری انتخابات ۷ صبح خواهد بود و آنچه پذیرفته شد، با توجه به آسیب‌هایی که در ساعات پایانی رأی‌گیری مانند خرید و فروش رأی و... وجود دارد، ساعات اعلام شده ۷ صبح تا ۱۲  شب است.

کد خبر 606825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha