مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مسئولان جهاد کشاورزی برخورد قاطعی با تخریب و تغییر کاربری اراضی جهاد کشاورزی استان دارند.

تخريب ویلاهای غيرمجاز در نزديكی مشهد

به گزارش همشهری آنلاین، آذربایجان غربی ۸۰۰ هزار تا یک میلیون هکتار اراضی زراعی و کشاورزی قابل کشت دارد ولی افزایش ویلا سازی در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی در سالهای اخیر روند شتابانی به خود گرفته و صدها هکتار از اراضی کشاورزی به ویلاهای بزرگ و کوچکی مبدل شده اند که علاوه بر اتلاف میلیون ها مترمکعب آب کشاورزی، نابودی اراضی حاصلخیز را هم رقم زده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان در همین زمینه گفت: افزایش  مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و عرصه های ملی، ضروری است و از مردم می خواهیم علاوه بر همراهی خود، متخلفان را هم معرفی کنند.

رضا احمد نژاد ادامه داد: در سال های اخیر سودجویان در صدد تغییر کاربری این اراضی برآمده اند که با برخورد قانونی مراجع ذیربط از بسیاری از تغییر کاربری ها ممانعت شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته به تعداد ۵۱۴ مورد ابنیه و محدثات غیر مجاز اراضی کشاورزی به استناد تبصره  ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و احکام صادره قطعی در استان قلع و قمع به حالت اولیه اعاده شد.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: سال گذشته، سه هزار و ۶۳۶ مورد در سطح ۵۴۱ هکتار تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی و برای ۲ هزار و ۱۴۵ فقره اخطار توقف عملیات صادر شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در این راستا ۱۰۲ مورد قلع و قمع نیز به استناد احکام صادره قطعی به مساحت بیش از ۱۰ هکتار و ۴۱۲ فقره نیز به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری راضی کشاورزی در سطح بیش از ۲۰ هکتار اجرا شده است.

کد خبر 606747

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha