مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

پیش‌بینی‌های لازم برای معرفی محصولات زنان عشایر در سایت اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی و در یک سایت معتبر فروش کالا انجام شده است

عشایر

محمد بلبلی-همشهری آنلاین:

مسئول امور زنان اداره‌کل امور عشایر خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری اظهار کرد: بیش از ۴۰ هزار زن غیرتمند عشایر، علاوه بر انجام وظایف مادری، همسری و خانه‌داری به اموری مانند دامداری، بافت صنایع‌دستی داری و غیرداری، تولید محصولات لبنی، پرورش شترمرغ، بوقلمون و... مشغول هستند.

زهرا جمال‌مهموئی با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۱۳۸۷ مرکز آمار ایران، جمعیت عشایر استان خراسان جنوبی ۸۱ هزار نفربوده که ۴۹ درصد این جمعیت را زنان عشایر تشکیل می‌دهند، افزود: اداره کل امور عشایر استان با هدف توانمندسازی محلات عشایری از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی زنان و ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی آنان، اقدام به تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های اعتبارات خرد زنان در مناطق عشایری کرده است.

وی افزود: صندوق‌های خرد زنان عشایری از ابتدای تاسیس به دلیل بنیه مالی ضعیف عشایر و با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله حاکم بر منطقه، تحت فشار بوده‌اند و برای تقویت و کمک به این صندوق‌ها، از محل اعتبارات ملی، مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به آنها تخصیص داده شده است.
 

این مقام مسئول اظهار کرد: تاکنون ۵۳ صندوق خرد زنان عشایری با 1753 نفر عضو و بیش از ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه داخلی اعضاء در سطح مناطق عشایری استان تشکیل شده است.

مسئول امور زنان اداره‌کل امور عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز تاکنون بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ۴ درصد پنج ساله و همچنین از سوی بانک رسالت، 100 میلیون تومان تسهیلات برای این صندوق‌ها اختصاص داده شده است.

زهرا جمال‌مهموئی گفت: از محل صندوق کارآفرینی امید نیز پرونده‌ای برای اخذ بیش از یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات تشکیل و تاکنون ۵۳۰ میلیون تومان توسط صندوق‌ها جذب شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات در مشاغل خانگی مانند پرورش قارچ خوراکی، پرورش زالو، کاشت گیاهان دارویی، صنایع دستی، فرآوری شیر و محصولات لبنی و... مورد استفاده قرار گرفته است.

زهرا جمال‌مهموئی افزود: اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی به منظور ارتقاء مهارت و عملکرد بهتر زنان عشایر، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی بسیاری در زمینه کارآفرینی، کسب و کار، حسابداری، آموزش صنایع‌دستی و دامداری برای اعضای صندوق‌ها و سایر زنان و دختران عشایر کرده که بازخورد قابل توجهی داشته است.

مسئول امور زنان اداره‌کل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای معرفی محصولات زنان عشایر در سایت اداره کل و در یک سایت معتبر فروش کالا انجام شده است، گفت: این خود گام بلندی برای معرفی توانمندی زنان مولد و سخت‌کوش عشایر استان است. تاکنون 2 صندوق خرد در استان عضو سایت شده‌اند و محصولات خود را به‌فروش می‌رسانند و پیگیری برای عضویت مابقی صندوق‌ها نیز ادامه دارد.

کد خبر 606439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha