همشهری آنلاین: وزیر مسکن و شهر‌سازی از اختصاص 3 هزار میلیارد‌ تومان تسهیلات برای انبوه‌سازان خبر داد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، سعیدی‌کیا در برنامه گفتگوی خبری شبکه 2 سیما با بیان اینکه این مبلغ قابل افزایش است گفت: پرداخت 2 هزار میلیارد‌تومان در بانک مسکن و هزار میلیارد در بانک ملی مصوب شده است.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه رهن ثانویه در بانک‌مرکزی در حال بررسی است گفت: امیدواریم تا 2 یا 3 هفته دیگر فروش زمین به انبوه سازان و ارائه تسهیلات به آنان آغاز شود.

سعیدی‌کیا افزود: همچنین فروش اوراق مشارکت بانک‌ها با دو در‌صد سود بیشتر که از طریق دولت تامین می‌شود و با سود 17 و‌نیم درصد برای کمک به ساخت و سازها پیش بینی شده است.

وزیر مسکن و شهر سازی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار قیمت مسکن در نقاط مختلف کشور 5 تا 10 درصد کاهش داشته است گفت: این کاهش در قیمت زمین بیشتر بوده است.

وی با اشاره به رکود خرید و فروش مسکن در سال 87 گفت: با این حال ساخت و ساز مسکن رکود نداشته است و سال گذشته 830 هزار پروانه ساخت در شهر‌ها صادر شده که بی سابقه بوده است.

وزیر مسکن با بیان اینکه 138 هزار واحد زمین در قالب مسکن مهر واگذار شده است گفت: 87 مورد آنها پروانه ساخت دریافت کرده‌اند و40 هزار واحد برای دریافت تسهیلات 14 میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به بررسی لایحه بیمه اجرایی مسئولیت ساخت در مجلس افزود: تصویب این لایحه در ارتقای کیفیت ساخت و سازها موثر خواهد بود.

وزیر مسکن با اشاره به این که در داخل 8 کلان شهر فعلا قرار نیست زمینی برای مسکن مهر اختصاص داده شود گفت: ‌از شهر های جدید که در اطراف کلان شهرها هستند استقبال خوبی شده است.

سعیدی کیا گفت: تقریبا برای همه شهر های جدید احداث مترو در دولت مصوب شده است بطوری که در هشتگرد این طرح در حال اجراست و در پرند نیز تا چند هفته دیگر اجرا می شود.

وزیر مسکن از بررسی طرحی در دولت خبر داد که بر اساس ان وام های 18 میلیونی خرید مسکن در بانک مسکن با مشوق هایی به ساخت مسکن اختصاص یابد.

وی افزود: این مصوبه مشمول کسانی که از قبل سپرده گذاری کرده اند نخواهد شد.

وزیر مسکن درباره استفاده از فناوری های نوین در ساخت و ساز با اعلام اینکه تا کنون 42 شرکت در این زمینه مجوز دریافت کرده اند گفت: ما از نظر زمین و تسهیلات برای احداث کارخانه به این شرکت ها کمک می‌کنیم.

کد خبر 60642

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز