رئیس اداره پیوند، سرطان و بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت، واکسن کرونا به بیماران خاص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تزریق می‌شود و اکنون نیز واکسیناسیون برای آنها آغاز شده و ادامه دارد.

واکسن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن شعبانی اظهار داشت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، سرطانی، پیوندی و افرادی که بیماری‌های صعب العلاج دارند، با هماهنگی وزارت بهداشت واکسن کرونا را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که مراجعه می کنند، دریافت می‌کنند.

وی گفت: واکسیناسیون بیماران خاص، پیوندی و سرطانی بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت انجام می‌شود و برای بیماران مبتلا به ام‌اس  نیز با انجمن ام اس ایران هماهنگی لازم انجام شده تا اسامی آنها به بیمارستان‌ها برای تزریق واکسن کرونا اعلام شود.

شعبانی تصریح کرد: همچنین برای تسهیل خدمت‌رسانی‏، بیماران مبتلا به سرطان در هر بیمارستان دانشگاهی که تحت درمان هستند برای تزریق واکسن به همانجا  مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین بیماران دیالیزی در همان مرکزی که دیالیز می‌شوند، بیماران پیوند نیز در همان مرکزی که پیوند انجام دادند باید واکسینه شوند.

رئیس اداره پیوند، سرطان و بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس شیوه نامه وزارت بهداشت، واکسیناسیون بیماران خاص، نادر، صعب‌العلاج و بیماران مبتلا به سرطان که در ۶ ماه گذشته سابقه شیمی درمانی یا رادیوتراپی دارند، در اولویت دریافت واکسن هستند و پس از این بیماران، سایر بیماران خاص و صعب‌العلاجِ در حال دریافت درمان‌ها و پیگیری بیماری در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار می‌گیرند. این بیماران برای دریافت واکسن باید به مراکز درمانی خود مراجعه و تقاضای دریافت واکسن را ارائه کنند.

شعبانی ادامه داد: پس از دریافت درخواست‌های واکسن، آمار بیماران متقاضی واکسن کرونا از طریق مراکز شیمی درمانی و رادیوتراپی اعم از دولتی و غیر دولتی به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی می‌شوند یا با معرفی پزشک معالج و گزارش پاتولوژی این بیماران به مراکز منتخب اعلامی از سوی معاونت‌های درمان ارجاع می‌شوند.

وی افزود: محل تزریق واکسن به این بیماران همان مراکز دولتی یا غیر دولتی درمانی خودشان است و با هماهنگی معاونت درمان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تیم واکسیناتور در زمان اعلام شده به آن مرکز مراجعه می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین  روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند از طریق رسانه‌های مختلف، روند واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج را اطلاع رسانی کنند و بیماران در اولویت اول و دوم واکسیناسیون بر اساس لیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و روزهای نوبت دهی اعلام شده، واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

شعبانی افزود: همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند یک خط تلفن ارتباطی مشخص را برای راهنمایی بیماران و خانواده‌های آنها برای پشتیبانی و مانع زدایی اعلام کنند.

کد خبر 606088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha