دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
۰ نفر

شهردار تهران گفت: مردم پایتخت علاقه‌مند بودند تا در نقطه‌ای از شهر یادمانی از شهدای تهران نصب شود، بنابراین با ساخت این المان سعی کرده‌ایم نام و یاد شهدای گرانقدر شهر تهران را گرامی بداریم. برای زنده نگه داشتن رشادت‌های جوانان شهید تهرانی باید در مکانی مهم این اقدام صورت می‌گرفت و این میدان به لحاظ قدمتی که در تاریخ دارد بهترین منطقه است.

حناچی

به گزارش همشهری، عصر دیروز مراسم نصب المان نام شهدای پایتخت در میدان امام خمینی(ره) با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری آغاز شد. این المان در قلب تهران و میدان بزرگ و تاریخی امام خمینی(ره) نصب خواهد شد تا رشادت‌های جوانان شهید کشور در یکی از مهم‌ترین نقاط پایتخت گرامی داشته شود و نام جاودانه آنها در معرض دید عموم قرار گیرد.

پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم به همشهری گفت: «مردم پایتخت علاقه‌مند بودند تا در نقطه‌ای از شهر یادمانی از شهدای تهران نصب شود، بنابراین با ساخت این المان سعی کرده‌ایم نام و یاد شهدای گرانقدر شهر تهران را گرامی بداریم. برای زنده نگه داشتن رشادت‌های جوانان شهید تهرانی باید در مکانی مهم این اقدام صورت می‌گرفت و این میدان به لحاظ قدمتی که در تاریخ دارد بهترین منطقه است.» 

او در ادامه گفت: «اجرای هر طرحی در ابتدا مخالفان و موافقانی دارد و این طبیعی است، اما معماران و شهرسازان بر این امر واقف هستند که شهدا برای این شهر و کشور قدم پیش گذاشته‌اند و چنانچه گردشگران و بازدیدکنندگان برای بازدید میدان، موزه‌ها و ساختمان جدید بلدیه مراجعه کنند، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می‌دارند. قرار است نام همه شهدا بر دیواره پیاده‌راه جانبی دورتا دور آبنما کار شود و بدون شک این رویداد اتفاق مبارکی برای میدان امام خمینی(ره) خواهد بود.»

میدان امام خمینی(ره) در سال ۱۲۸۴هجری قمری به فرمان میرزا تقی‌خان امیرکبیر در تهران قدیم ساخته شد و اکنون یکی از میدان‌های تاریخی و مهم پایتخت است‌ و به همین‌خاطر برای نصب یادمان شهدای تهران انتخاب شده است. صفا صبوری‌دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، در همین ارتباط گفت: «براساس آمار رسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از ۲۵هزار شهید از تهران تقدیم انقلاب اسلامی شده است که در هیچ مکانی نام تمام شهدا که به‌ترتیب تاریخ شهادت درج ‌شده باشد وجود ندارد؛ افرادی که پشت‌سر امام راحل و مقام معظم رهبری حرکت کردند و باید از آنها قدردانی شود. حال برای آنکه مردم بتوانند نام تمام این افراد را در یک مکان مشاهده کنند، در پی تصمیم‌گیری‌های جمعی، میدان امام خمینی(ره) با میدانگاه جدیدی به وسعت ۸هزار مترمربع که در حال احداث است به‌عنوان بهترین مکان انتخاب شد. بنابراین نصب اسامی شهدا از امروز (دوشنبه ۱۷خرداد) آغاز و کار آن تا ۲ماه آینده به پایان می‌رسد.»

صبوری به مصالحی که برای ساخت این المان استفاده شده اشاره کرد و گفت: «مواد اولیه این المان از شیشه و فلز تشکیل شده است و اسامی شهدا براساس تاریخ شهادت روی فلز حک شده و سپس توسط شیشه برای در امان ماندن از تخریب و تغییرات آب و هوایی پوشانده می‌شود.»

محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ هم در این بازدید به ساخت المان شهدا در اطراف آبنمای بزرگ میدان امام خمینی(ره)، ساختمان در حال تکمیل بلدیه (خانه شهر) اشاره کرد و گفت: «ساخت این المان جزو آرزوهای ما بوده و فکر می‌کنم مردم پایتخت همواره علاقه‌مند بوده‌اند در نقطه‌ای از شهر تهران بتوانند یادمانی از تمام شهدای شهر تهران داشته باشند. اکنون این فرصت را غنیمت شمردیم و در جوار ساختمان جدید بلدیه این المان را نصب خواهیم کرد؛ درست در جایی که قرار است پیاده‌راه بزرگ میدان ساخته شود. البته این طرح‌ها با نظرسنجی‌های عمومی در حال اجراست و به‌زودی با پایان طرح پیاده‌ محور میدان امام خمینی(ره)، مانند شهرهای بزرگ دنیا شاهد رویدادی جدید در مرکز تهران خواهیم بود.»

کد خبر 606041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha