دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۹ امشب به امید کسب اولین پیروزی‌اش در زمین بحرین به میدان می‌رود.

تیم ملی ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، از ساعت ۲۱ امشب در منامه، تیم ملی ایران در یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخش به مصاف تیم ملی بحرین خواهد رفت تا با پیروزی در این بازی راه صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ را دوباره برای خودش هموار کند. ایران که با ۲ شکست در ۴ بازی دور رفت، کار صعود را برای خودش سخت کرده برای بازگرداندن شانس‌ها نیاز مبرمی به برتری در این بازی دارد. ایران بازی رفت را با یک گل در بحرین باخته و حالا برای مسابقه برگشت که قرار بوده در ایران برگزار شود، باز هم به اجبار راهی منامه شده تا در اتفاقی عجیب و تاریخی هر دو بازی رفت و برگشت را در زمین حریف انجام بدهد.

محکوم‌تر از همیشه

از همان زمانی که دور رفت به پایان رسید و ایران در رتبه سوم گروهش قرار گرفت، این جمله را بارها و بارها شنیده‌ایم که ما برای صعود باید هر ۴ بازی دور برگشت را ببریم. این در حالی است که ایران درصورت بردن ۳ بازی، ممکن است با یک تساوی مقابل عراق هم به دور بعدی صعود کند. اما نبردن بحرین هم می‌تواند شانس صعود ایران را به صفر نزدیک کند و هم روحیه تیم‌ملی را برای بازی آخر مقابل عراق تا حدود زیادی پایین بیاورد. بنابراین بردن بحرین در زمین خودش تنها چاره ایران برای صعود خواهد بود و این در حالی است که در تاریخ تقابل‌های این دو تیم، ایران هرگز نتوانسته در زمین حریف پیروز شود.

۲ مساوی، ۴ باخت و یک کشک‌بادمجان

ایران و بحرین تابه‌حال ۱۸ بار به مصاف هم رفته‌اند که ایران ۸ بار پیروز شده و ۵ بار هم بحرینی‌ها برنده شده‌اند. حاصل ۶ بازی ۲ تیم در کشور بحرین، ۴ برد برای میزبان و ۲ تساوی بوده است.  تیم ایران اولین بار مهرماه ۱۳۸۰ در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۰۲ به بحرین سفر کردو یک بر ۳ باخت. در ۸ بازی ۲ تیم در تهران هم ۷ بار ایران پیروز شده و یک‌بار ۲ تیم به تساوی بدون گل رضایت داده‌اند. تنها مساوی بحرین در تهران مقابل تیم بلاژویچ در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۰۲ رخ داد و در بازی برگشت همان مسابقه در منامه بود که ایران ۳ بر یک باخت و تلخ‌ترین شکست تاریخ ما مقابل این تیم عربی رقم خورد. این همان شکستی بود که تیم بلاژویچ را به پلی‌آف فرستاد، عربستان را به جای ما راهی جام‌جهانی کرد و بحرینی‌ها را با پرچم عربستان به رقص درآورد؛ همان مسابقه‌ای که حکایات عجیب‌وغریب پیرامونش تا مدت‌ها ادامه داشت.

سورپرایزهای اسکوچیچ

درباره ترکیب تیم‌ملی در این مسابقه سخت و حساس گمانه‌زنی‌های زیادی مطرح شده است. تیم اسکوچیچ مقابل هنگ‌کنگ نمایش ایده‌آلی نداشت و خیلی‌ها این نتیجه را به بازی بعدی مقابل بحرین و تاکتیک‌های دراگان برای سورپرایزکردن بحرین نسبت دادند. شاید دراگان در مقابل هنگ‌کنگ ترجیح داده دستش را برای بحرینی‌ها رو نکند و ارنج اصلی‌اش را برای مسابقه حساس امشب نگه داشته است. احسان‌ حاج‌صفی، مهدی ترابی و مهدی قائدی ۳ بازیکنی هستند که در بازی با هنگ‌کنگ در ترکیب اصلی نبودند و از میان آنها فقط ترابی دقایقی به میدان رفت و از قضا درخشش خوبی هم داشت. پیش‌بینی می‌شود حاج‌صفی در مقابل بحرین در ترکیب اصلی قرار بگیرد و ترابی و قائدی هم نقش ذخیره طلایی تیم را ایفا کنند تا اگر کار در خط حمله گره خورد، در نیمه دوم به نجات تیم بیایند. البته ترابی شانس حضور در ترکیب اصلی را هم دارد.

کد خبر 605788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha