مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

فرماندار دلگان گفت؛ دو شهروند به دلیل مفقود شدن در بیابان‌های جازموریان بر اثر تشنگی و گرمای هوا جانشان را از دست دادند.

گرما

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از مهر، مجتبی شجاعی فرماندار دلگان اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دلگان با بیشینه دمای ۵۰.۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر کشور شد و بالاترین دمای این شهر در چند سال اخیر را ثبت کرد.

وی افزود: دو روز اخیر در حالی هوای دلگان به ۵۰ درجه سلسیوس می‌رسد که در چند سال اخیر رکورد است.

فرماندار دلگان بیان کرد: از همین رو متأسفانه دو شهروند زاهدانی به دلیل مفقود شدن در بیابان‌های جازموریان بر اثر تشنگی و هوای گرم جان خودشان را از دست دادند.

وی گفت: جسد این دو نفر در بیابان‌های گرم جازموریان در نزدیکی روستای دمیتان از بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان کشف شد.

شجاعی ادامه داد: انتظار می‌رود قطعی‌های الزامی برق مراعات مناطق گرم کشور نیز ویژه صورت پذیرد و از سویی مراکز حیاتی تأمین آب و سایت‌های مخابراتی و مراکز درمانی نیز از این برنامه مستثنی شوند.

وی تصریح کرد: دلگان با ثبت دمای متوسط ۵۱ درجه، گرم‌ترین نقطه کشور و استان است که باید وزارت نیرو برای اینگونه مناطق امتیازات ویژه‌ای در کاهش ساعات خاموشی پیش‌بینی کند.

فرماندار دلگان افزود: همچنین شهروندان دلگانی به علت قطعی‌های برق، بسیاری از برنامه‌های تبلیغاتی داوطلبین ریاست جمهوری را از دست داده و می‌دهند و وزارت نیرو تدبیر کند لااقل در ساعاتی که برنامه‌های مربوط به تبلیغات داوطلبان ریاست جمهوری از تلویزیون پخش می‌شود، قطعی برق نداشته باشیم.
 

کد خبر 605673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha