جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درحالی قرار است نخستین سفر خارجی خود را در کسوت رئیس جمهوری این کشور انجام دهد که هم اکنون با التهاب های داخلی همچون حملات سایبری به زیرساخت های کشور و مخالفت کنگره با تصویب بودجه ۲.۵ تریلیون دلاری برای اصلاح زیر ساخت ها مواجه است.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا جو بایدن  قرار است در نخستین سفر خارجی خود به مدت حدود یک هفته از  کشورهایی همچون، انگلیس، بلژیک و سوئیس دیدار کند وی طی این سفر در سه نشست مهم همچون، گروه۷، ناتو و اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد و در یکی از آنها با ولادیمیر پوتین دیدار خواهد داشت.

شبکه خبری سی ان ان درباره این سفر گزارش داد که آمریکا هم اکنون با نگرانی از حملات سایبری اخیر به مهم ترین زیرساخت های خود همچون حمله سایبری باج خواهانه ۱۷ اردیبهشت ماه  به خط لوله نفت«کلونیال پایپ لاین» آمریکا به طول پنج هزار و ۵۰۰ مایل یعنی بیش از هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر رگ حیاتی این کشور و همچنین حمله سازماندهی شده به شرکت آمریکایی «جی.بی.اس»، بزرگترین تامین کننده گوشت در جهان در 10 خرداد روبرو است کارشناسان خاستگاه حمله سایبری اخیر را در روسیه می دانند.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی افزود: انتظار می رود در دیدار روز ۱۶ ژانویه (۲۶ خردادماه) جو بایدن با ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور مساله نگران کننده حملات سایبری صورت گرفته از مبدا روسیه را با رئیس جمهوری آن کشور درمیان گذارد.

سی ان ان افزود: نخستین سفر خارجی بایدن درحالی در شرف انجام است که هم اکنون حملات سایبری  مراکزی همچون، بیمارستان های، زیرساخت ها و شرکت های مهم تجاری را هدف قرار داده است.

اکنون آمریکا با حملات گسترده سایبری ادامه دار به مراکز مهم و زیرساختی خود مواجه است.

تارنمای خبری «بیزینس اینسایدر»  ریز برنامه نخستین سفر خارجی جو بایدن را منتشر ساخت.

دیدار از نگلیس:

۱۰ ژوئن برابر با ۲۰ خردادماه  ملاقات با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس .

۱۱تا ۱۳ ژوئن برابر با ۲۱ تا ۲۳ خرداماه، شرکت در نشست سه روزه  «گروه۷ » در «کورن وال» واقع درجنوب غرب انگلیس که دیدارهای دوجانبه ای با رهبران این کشورها برگزار خواهد شد.

۲۳ خردادماه دیداربا ملکه انگلیس

دیدار از بلژیک:

بایدن درادامه سفر خود،  پس از انگلیس عازم بروکسل پایتخت بلژیک خواهد شد.

۱۴ ژوئن برابر با ۲۴ خرداد ماه شرکت در نشست ناتو در بروکسل.

بنابراین گزارش درجریان این نشست  قرار است بایدن با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در بروکسل دیدار کند.

۱۵ژوئن برابر با ۲۵ خرداد نشست آمریکا با اتحادیه اروپا.

سفر به سوئیس:

۱۶ ژوئن برابر با ۲۶ خردادماه دیدار با ولادیمیر پوتین در ژنو سوئیس

پس از این ملاقات بایدن در همان روز با رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه سوئیس نیز در ژنو دیدار خواهد داشت.

کد خبر 605613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha