رئیس اورژانس ۱۱۵ گیلان با اشاره به قرار گرفتن در فصل گرما و بروز گرمازدگی، مهمترین اقدامات موثر در پیشگیری از گرمازدگی را تشریح کرد.

گرمازدگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر پیمان اسدی با اشاره به اقدامات موثر در پیشگیری از گرمازدگی اظهار کرد: وقتی که برای مدت طولانی در معرض تابش آفتاب یا در یک محیط گرم هستید و همچنین قبل و بعد و در طی ورزش، مصرف مایعات را بیشتر کنید.

وی با تاکید بر خودداری از پوشیدن لباس‌های ضخیم که مانع تعریق و دفع گرما می‌شود، گفت: به طور کلی در تابستان و هوای گرم مصرف مایعات را باید بیشتر و از مصرف چای، قهوه و انواع کولاها خودداری کرد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ گیلان بر لزوم استفاده بیشتر سبزیجات و میوه‌جات تاکید و تصریح کرد: ساعات ۱۲ تا ۱۵ که شدت گرما در تابستان بیشتر است، در صورت امکان از منزل بیرون نیاییم. اسدی ادامه داد: چنانچه در هوای گرم ورزش می‌کنید، سعی کنید تمرینات شدید را صبح زود و یا عصر که هوا خنک است انجام دهید.

وی افزود: چنانچه یکی از اعضای خانواده، پوست خشک و داغ داشت یا دچار هذیان، تشنج و یا عدم هوشیاری شد، سریعا با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و فرد را در وضعیت خوابیده قرار داده و محیط را خنک کرده و پاهایش را بالاتر از سطح بدنش قرار دهید.

رئیس‌ اورژانس ۱۱۵ گیلان با بیان اینکه آب سرد روی گردن، شانه و کشاله ران فرد گرمازده باید قرار داد و مرتبا او را باد زد، گفت: از دادن هرگونه داروی تب‌بر به فرد باید خودداری کرد؛ همچنین اگر فرد هوشیاری ندارد، او را به پهلو خوابانده و از خوراندن مایعات و... به وی اجتناب شود.

کد خبر 605612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha