فیلم سینمایی «مسیر معکوس» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه رسمی بیست و چهارمین جشنواره فیلم شانگهای در چین است.

فيلم سينمايي مسير معكوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۱ اعلام شد و بر این اساس، از ایران ۱۰ فیلم (۹ فیلم بلند داستانی و یک فیلم کوتاه) در این رویداد مهم سینمای آسیا حضور خواهند داشت. در بخش مسابقه رسمی ۱۳ فیلم برای بردن جام طلا و دیگر جوایز اصلی رقابت می‌کنند که «مسیر معکوس» یکی از آنهاست. جلیلی این فیلم را با بازی پویان شکری، مسعود ناجی و مهدیار اصغری درباره تلاش چند نوجوان و جوان برای ساختن فیلم و ورود به سینما ساخته است.

چین سه نماینده و روسیه دو نماینده در بخش مسابقه جشنواره شانگهای دارند و آمریکا، لهستان، آلمان، مالزی، رومانی، سوئیس و ترکیه هم در کنار «مسیر معکوس» ایران دیگر فیلم‌های حاضر در بخش رقابت رسمی هستند. هوانگ جیانگزی، تهیه‌کننده چینی رئیس هیات داوران این بخش است و آنتونی چن از سنگاپور، دنگ چائو و سونگ جیا از چین، مارکو مولر ایتالیایی (رئیس پیشین جشنواره ونیز) و ناتاشا دویلرز (تهیه‌کننده فرانسوی مقیم چین) هم او را در کار داوری یاری می‌کنند.

«شنای پروانه» محمد کارت در بخش هفته فیلم کمربند و جاده، «خورشید» مجید مجیدی و «دشت خاموش» احمد بهرامی در بخش زنده‌باد جشنواره، «داستان دست‌انداز» کمال تبریزی، «بی‌سر» کاوه سجادی حسینی، «مجبوریم» رضا درمیشیان، «پسران دریا» افشین هاشمی و «درخت گردو» محمدحسین مهدویان در بخش جایگزین‌ها و «نهنگ سفید» امیر مهران در بخش فیلم‌های کوتاه دیگر نماینده‌های سینمای ایران در جشنواره شانگهای ۲۰۲۱ هستند.

بیست و چهارمین جشنواره فیلم شانگهای امسال با حضور رسمی سینماگران و مهمانان و تماشاگران در چین از ۱۱ تا ۲۰ ژوئن (۲۱ تا ۳۰ خرداد) برگزار می‌شود و برندگان بخش‌های رقابتی یک روز پیش از پایان جشنواره جوایز خود را در مراسم اختتامیه دریافت می‌کنند.

کد خبر 605593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha