پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
۰ نفر

واتس‌اپ تأیید کرده که نسخه بتای این پیام‌رسان که دارای قابلیت «پشتیبانی از چند دستگاه» است و صحبت‌های زیادی تاکنون درباره آن شده، طی ماه‌های آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که از حداکثر ۴ دستگاه مرتبط با هم، به حساب‌های خود دسترسی داشته باشند.

واتس اپ

به گزارش همشهری‌آنلاین از ورج، ویژگی‌های جدید «فقط یکبار مشاهده» ( view once) و «حالت ناپدید شدن» (disappearing mode) هم به طور رسمی اعلام شده است. این خبر در مصاحبه سایت WABetaInfo با مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک و ویل کاتکارت، رئیس واتس‌اپ، رسانه‌ای شد.

کاتکارت همچنین گفت که قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه، استفاده از واتس‌اپ برای آیپد را امکان‌پذیر می‌کند.

علاوه بر اعلام این قابلیت، زاکربرگ هم تأیید کرد که واتس‌اپ در حال اضافه کردن ویژگی جدید «فقط یکبار مشاهده» است. این ویژگی امکان حذف محتوای ارسال‌شده، پس از مشاهده از سوی کاربر دریافت‌کننده محتوا را فراهم می کند. واتس‌اپ همچنین در حال توسعه ویژگی ناپدید شدن پیام‌هاست که به معنی حذف شدن پیام‌ها پس از یک مدت زمان مشخص است. البته ویژگی جدید «حالت ناپدید شدن» بعدا به شما امکان می‌دهد که پیام‌های ناپدید شده را به صورت یک رشته چت فعال کنید.

مدیر عامل فیس‌بوک همچنین تأیید کرد که ویژگی پشتیبانی از چند دستگاه، قابلیت رمزگذاری سرتاسری(end-to-end encryption) واتس‌اپ را همچنان حفظ می‌کند.

زاکربرگ گفت: «هنوز هم رمزگذاری سرتاسری برقرار خواهد بود. همچنین همگام‌سازی درست پیام‌ها و محتواها بین دیوایس‌ها، حتی وقتی باتری گوشی شما تمام می شود، یک چالش بزرگ فنی بود، اما این مشکل را حل کرده‌ایم.»

واتس‌اپ زمان تخمینی ارائه ویژگی‌های «فقط یکبار مشاهده» و «حالت ناپدید شدن» را اعلام نکرد، اما کاتکارت گفت که ویژگی پشتیبانی از چند دستگاه، «طی یکی دو ماه آینده» در نسخه عمومی بتا راه‌اندازی می‌شود.

علاوه بر قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه، سایت WABetaInfo  گزارش داده که واتس‌اپ در حال کار روی یک ویژگی جدید پشتیبان‌گیری از چت رمزگذاری‌شده و محافظت‌شده با رمز عبور است.

کد خبر 605435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha