حضور همسر عبدالناصر همتی در برنامه تلویزیونی یک سؤال را پیش کشید که همسران سایر نامزدهای انتخابات در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنند و بالاخره کدام‌یک از آن‌ها به پاستور خواهد رفت؟

همسران کاندیداها

به گزارش همشهری‌آنلاین، سیدابراهیم رئیسی با فرزند امام جمعه مشهد، جمیله‌سادات علم‌الهدی، ازدواج کرده است.

خانم علم‌الهدی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دارد و دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی است. در کارنامه این استاد دانشگاه، ریاست پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری و انتشار ۱۷ کتاب هم خودنمایی می‌کند.

در سال ۹۶ که رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری شد، خانم علم‌الهدی گفت فرزندانش با شنیدن این خبر خیلی گریه کرده‌اند و سعی در منصرف کردن پدرشان داشته‌اند. خود او هم به دلیل ناراحتی از این تصمیم همسرش، چند روز در بیمارستان بستری شد.

حاصل ازدواج خانم علم‌الهدی با رئیسی، دو دختر است. یکی در دانشگاه تهران دکترای جامعه‌شناسی می‌خواند و دیگری لیسانس فیزیک دانشگاه شریف و فوق‌لیسانس علوم قرآن و حدیث دارد. هر دو دختر رئیسی ازدواج کرده‌اند و در تهران ساکن هستند.

همسران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بشناسید | یکی از این ۷ زن به پاستور خواهد رفت
جمیله‌سادات علم‌الهدی (همسر آیت‌الله رئیسی) و دختر امام جمعه مشهد

همسر پزشک جلیلی

همسر سعید جلیلی، دکتر فاطمه سجادی پزشک عمومی است. آن‌ها در سال ۱۳۷۱ ازدواج کردند و یک پسر به نام سجاد دارند. با این حال حضور کمرنگ دکتر سجادی در رسانه‌ها چه در انتخابات ۱۳۹۲ و چه حالا در انتخابات ۱۴۰۰ نشان داده او فعالیت اجتماعی مستقلی از جلیلی دارد و چندان مایل به حضور در مقابل دوربین‌ها نیست.

همسران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بشناسید | یکی از این ۷ زن به پاستور خواهد رفت
سجاد، تنها فرزند سعید جلیلی و همسرش فاطمه سجادی

خانواده ۵ نفره همتی

دکتر سپیده شبستری، همسر عبدالناصر همتی، مدتی قبل با حضور در یک برنامه تلویزیونی حسابی سر زبان‌ها افتاد. او که مسئولیت ستاد انتخاباتی همسرش را به عهده دارد، در رشته اقتصاد تحصیل کرده و دکترای مدیریت گرفته است.

حاصل ازدواج او با همتی یک پسر و دو دختر است. پسر خانواده، امیرحسین، متولد ۶۴ و استاد معماری و سینما است. او با نقش‌آفرینی در سریال عملیات ۱۲۵ در شبکه‌های اجتماعی معروف شد. یکی از دختران همتی پزشک متخصص اطفال است و دختر دیگر، دانشجوی رشته معماری است.

همسران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بشناسید | یکی از این ۷ زن به پاستور خواهد رفت
سپیده شبستری (همسر عبدالناصر همتی) مسئولیت ستاد انتخاباتی همسرش را بر عهده دارد

ازدواج زاکانی با همسر یک شهید

معصومه پاکتچی، همسر علیرضا زاکانی، هم حضور اجتماعی فعالی دارد. او در حوزه علمیه تحصیل کرده و مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران است. زاکانی چند سال قبل درباره فرزندانش گفته بود: «بنده در دوران دفاع مقدس تصمیم به ازدواج با همسر یک شهید که یک فرزند داشت گرفتم. اکنون سه داماد دارم. دختر اولم در دبیرستان ازدواج کرد، اما دو دختر دیگرم بعد از کنکور ازدواج کردند. ازدواج هیچ‌یک از فرزندانم سیاسی نبوده است.»

همسران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بشناسید | یکی از این ۷ زن به پاستور خواهد رفت
علیرضا زاکانی، همسرش و دختران‌شان زینب و مریم

ماجرای ازدواج محسن رضایی

معصومه خدنگ، همسر محسن رضایی، خانه‌دار است. درباره ازدواج آن‌ها گفته‌اند محسن رضایی از طریق آیت‌الله جلالی‌خمینی، امام جماعت مسجد احمدیه نارمک، به جست‌وجوی همسری مناسب بود و با معرفی ایشان با خانم معصومه خدنگ آشنا شد. آن‌ها در سال ۱۳۵۳ ازدواج کردند. حاصل این ازدواج ۵ فرزند به نام‌های احمد، سارا، علی، زهرا و مهدیه است. احمد رضایی در آبان‌ماه ۱۳۹۰ درگذشت.

همسران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بشناسید | یکی از این ۷ زن به پاستور خواهد رفت
معصومه خدنگ (همسر محسن رضایی) او را در روز ثبت‌نام همراهی کرد

مهرعلیزاده و فرزندانش

درباره همسر محسن مهرعلیزاده اطلاعاتی در دسترس نیست. او در سال ۱۳۵۹ ازدواج کرده و سه فرزند به نام‌های یاسر (متولد ۱۳۶۰)، محمدعلی (متولد ۱۳۶۲) و سعیده (متواد ۱۳۶۶) دارد که مؤسس خیریه پیوند مهر هستند.

سعیده لیسانس رشته طراحی و دوخت دارد و در سال ۱۳۹۸ به دبیری شورای گردشگری سلامت کیش منصوب شد. محمدعلی فیزیک خوانده و عضو هیات مدیره شرکت محتواپرداز پارسه است و در کارنامه یاسر، نایب‌رئیسی هیات مدیره شرکت تجارت صنعت مرصوص، عضویت در هیات مدیره طراح صنعت شاره، عضویت در هیات مدیره توسعه صنعت مهر سبا به چشم می‌خورد.

مهرعلیزاده درباره ازدواجش گفته است: «من سال ۵۹ سپاهی بودم. دوستم گفت فلانی، نمی‌خواهی ازدواج کنی؟ من هم به شوخی گفتم هنوز موردش پیدا نشده. گفت خانم من یک همکلاسی دارد اینطور و آنطور است و مشخصاتش را گفت. گفت برویم برای خواستگاری؟ گفتم برویم. با همان لباس خاکی سپاه و جبهه رفتیم. فردا از خانه خودشان تماس گرفت با خانواده خانم خیری، همسرم، قرار گذاشتند. آن‌ها هم دوست من را می‌شناختند و خیلی به او اعتماد داشتند و رفتیم یک صحبت اولیه کردیم و دیگر این باب آشنایی شد و بعد مراحل بعدی را انجام دادیم.»

همسران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بشناسید | یکی از این ۷ زن به پاستور خواهد رفت
محسن مهرعلیزاده و فرزندانش سعیده و یاسر

از همسر امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی هم اطلاعات زیادی در دست نیست. اما او در یک گفت‌وگو درباره ازدواجش گفته بود: «در دوره دانشجویی همسر یکی از هم‌دانشکده‌ای‌هایم کارمند اداره بهداشت بودند و با مادر خانم بنده آشنایی داشتند. با واسطه ایشان ما به خواستگاری رفتیم و در سال ۷۶ مراسم ازدواج‌مان برگزار شد. در آن زمان من ۲۶ ساله بودم و همسرم ۲۴ سال داشت.» حاصل ازدواج قاضی‌زاده‌هاشمی و همسرش هم، یک دختر ۱۹ ساله و پسری ۱۵ ساله است.

کد خبر 605145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 63
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    هیچ فرقی نداره کی بره پاستور مهم اینه که هیچ کدوم به درد من و شما فکر نمی کنن
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      75 22
      به نظرت اینا فکر هم میکنن؟همه به فکر منافع خودشونن
    • مینا IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      82 20
      کدوم ریس جمهور تا حالا بدرد مردم خورد که اینا بدرد بخورن
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    75 19
    به نفعشونه نرن پاستور و تو همون برج های مرمرینشون تو شمال تهران بمونن
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    39 5
    جالب بود مرسی
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    25 6
    خانم دکتر سجادی همونه که تو کرج خیابون طالقانی مطب داره؟
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    60 21
    همه با رانت شوهرهاشون رفتن تحصیل کردن دکتر شدن
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      34 49
      بی انصافی نکنید دیگه
    • زارعی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      40 85
      اره حتما همه تو این مملکت با رانت و پارتی رفتن تحصیل کردن چقدر درک شما پایینه واقعا کاش شما هم پارتی داشتی تحصیل میکردی بلکه درکتون یکم افزایش پیدا میکرد
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    68 18
    بهتر بود می زدید تصاویر ژن خوب های مملکت با پدر و مادرشون
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      40 13
      دمت گرم خوب گفتی
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    44 10
    الله اکبر از این همه جلال و شکوه و حسنات
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    44 6
    چرا تعداد بچه ههشون اینقدر کمه . مخصوصاً آقای جلیلی
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    40 16
    خدبرکت بده به این همه رانت !!! با این حالشون میخوان ما رو نجات بدن؟ اینها باید به کسی متوسل بشن که از پل صراط رد بشن . مردم بیچاره رو ببین رو دیوار چه کسانی یادگاری مینویسن
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    51 44
    ما که به اینها رای نمی دیم به همسرشان چکار داریم اگر خاتمی میامد رای میدادیم
  • علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    44 37
    اینا که انقدر هم پول دارن هم ادعا فقط مردم عادی رو به فرزند آوری ترغیب می کنن در حالیکه خودشون هچ !!!
  • حق گو IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    33 18
    اینانمی توانن برنامه زندگی خودرااجراکنندچه برسدبه کشور.آیاهدف ضعیف بودن رئیس جمهورآینده است؟
  • ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    5 44
    فکر کنم با این توضیحات قاضی زاده مناسب ترین رییس جمهوره
  • مجید IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    32 27
    اینها که اینقد به دست وپا افتادن که رای بیارن وقتی پشت میز رییس جمهوری و کاخ راه پیداکنن دیگه مارو یادشون میره وفقط فامیلاشونو میشناسن مگه روحانی نبود که حالا تازه بش مزه کرده
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    47 12
    خوب که چی اگه برای همسر وفرزندان وفک وفامیلشون خوبن دلیل نداره برای مردمم خوب باشن ماهم اگه اندازه زنای اینا امکانات داشتیم حتما دکترا میگرفتیم
  • حبیب IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    42 10
    با سلام و عرض ادب آیا نیاز است که مردم همسران کاندیداها را بشناسند آیا این هم یک روش برای اصلح بودن آنها در انتخابات است یا روشی خاص جهت مقاصد خاص به هر حال خدا بخیر کنه
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    55 12
    ماشا، الاه ژن که خوب باشه همسر وبچه ها هم به درجات بالا میرسند من خودم کارشناسی مدیریت خواندم دهاسال دنبال کار گشتم ولی موفق نشدم چون بند پ نداشتم الان هم با سه بچه وزن خودم را نفرین میکنم که چرا ازدواج کردم ودر این مملکت بی عدالت ماندم وسوختم وبچه هام سوختند ای خدای بزرگ ندای ما مظلومان را بشنو که از زن بچه ها شرمنده شدیم.