مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان مرکزی از رفع تصرف یک میلیون و ۸۸ هزار و ۷۹۸ متر مربع اراضی دولتی در این استان خبر داد.

زمین‌خواری

سرهنگ قاسم معصومی در گفت و گو با همشهری آنلاین، اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با ۵۶ هزار و ۵۹۰ هکتار اراضی تحت حفاظت در استان و با نیروی انسانی و تجهیزات کافی برای جلوگیری از هر گونه تصرف، تعرض، تخریب و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی دولتی و ملی فعالیت می‌کند.

وی افزود: این یگان با ساماندهی گشت‌های منظم، مستمر و برنامه‌ریزی شده با همکاری دستگاه قضایی استان از سال ۹۸ تاکنون توانسته بالغ بر ۱۴۰ حکم قضایی را با جدیت اجرا و یک میلیون و ۸۸ هزار و ۷۹۸ متر مربع اراضی تصرف شده دولتی را از دست متصرفان خارج کند.

معصومی بخش قابل توجهی از برخورد قاطع و فوری با متصرفان و متعرضان اراضی دولتی را نتیجه همکاری خوب شهروندان ذکر کرد و گفت: شماره چهار رقمی ۱۶۵۶ در سطح استان مرکزی به منظور دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص زمین خواری، تصرف و تعرض به اراضی دولتی در یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی راه‌اندای شد و شهروندان می‌توانند از طریق این شماره با کارشناسان این یگان در تماس باشند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان مرکزی، بیشترین رفع تصرف در شهرستان‌های اراک، ساوه، شازند و خمین بوده است.

معصومی از کشف مواردی از زمین‌خواری در محدوده گسترده خبر داد و بیان داشت: با تعامل خوبی که با پلیس امنیت اقتصادی استان داریم در خصوص برخورد با زمین خواری فعالیت داریم.

وی در عین حال از کاهش زمین خواری و تصرف و تعرض به اراضی دولتی خبر داد و افزود: بیشتر فعالیت ما به ویژه پس از فعال شدن شماره تلفن چهار رقمی در خصوص پیشگیری است. گشت‌های یگان حفاظت از اراضی دولتی به صورت روزانه در همه شهرستان‌ها برقرار است. البته برخی از این گشت‌ها با گشت‌های شهرداری‌ها، اداره کل منابع طبیعی و اداره کل محیط زیست مشترک است.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: با راه اندازی یگان‌های حفاظت و برقراری گشت‌های منظم، مستمر و هدفمند توانستیم از تصرف بخش قابل توجهی از اراضی دولتی پیشگیری کنیم.

کد خبر 604987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha