ملی‌پوشان بوکس ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا چهار مدال رنگارنگ کسب کردند.

بوکس

به گزارش همشهری‌آنلاین، ملی‌پوشان بوکس کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا توانستند ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز کسب کنند.

تیم ملی بوکس با سرمربیگری علیرضا استکی در رقابت‌های قهرمانی آسیا امارات حاضر شد که دانیال شه‌بخش ملی‌پوش المپیکی و قشلاقی ملی‌پوش تازه‌نفس و آینده‌دار بوکس کشورمان مدال نقره و شاهین موسوی و پوریا امیری مدال برنز این رقابت را کسب کردند.

از نکات جالب توجه این رقابت‌ها این بود که گزارشگر مسابقات قهرمانی آسیا، به میثم قشلاقی بوکسور وزن ۸۱ کیلوگرم کشورمان لقب تایسون داد. این ملی‌پوش با برد مقابل قهرمان جهان توانست مدال نقره خود را قطعی کند و به همه نشان داد که پیروزی مقابل ابر قدرت‌ها برای او  نشد ندارد. روزهای خیلی خوبی در انتظار قشلاقی بوکسور ۲۲ ساله کشورمان است.

میثم قشلاقی در آخرین بازی خود که برای مدال طلا مقابل ورزشکار ازبکستان می‌جنگید با ناداوری باخت. او در ۲ راند را پیروز شده بود، اما داور در مجموع حریف او را برنده اعلام کرد.  

در سال ۲۰۰۲ تیم ملی بوکس ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی مالزی موفق به کسب ۳ مدال نقره شد. شاگردان علیرضا استکی امسال بهترین نتیجه بوکس ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را از سال ۲۰۰۲ تاکنون کسب کرده‌اند.

البته در این بین احسان روزبهانی ملی‌پوش با سابقه بوکس کشورمان و امید احمدی‌صفا که  از آن‌ها انتظار کسب مدال داشتیم  موفق به کسب مدال نشدند.

تیم ملی بوکس در رقابت‌های قهرمانی آسیا نمره ۲۰ گرفت

اکبر احدی، سرمربی سابق تیم ملی بوکس، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: به بوکسورهای ایران باید نمره ۲۰ داد. هر ۸ بوکسور ایرانی روی رینگ رقابت‌های قهرمانی آسیا درخشیدند.

او گفت: شاهین موسوی و دانیال شه‌بخش عملکرد بسیار خوبی داشتند. شاهین موسوی می‌توانست مدال خوشرنگ‌تری کسب کند. باید موسوی به خودباوری برسد تا بتواند خود واقعی اش را روی رینگ نشان دهد. در مقابل دانیال شه بخش دیگر ملی پوش بوکس کشورمان نباید مغرور شود.

احدی در ادامه اظهار کرد: میثم قشلاقی مسیر بسیار خوبی را پیش رو دارد. او توانایی خود را با پیروزی مقابل قهرمان جهان به نمایش گذاشت.

سرمربی سابق بوکس اظهار کرد: فدراسیون و کادرفنی تلاش زیادی کردند تا ملی پوشان جوان به این جایگاه دست پیدا کنند. باید از جوانان آینده دار حمایت ویژه‌ای شود تا این استعدادها از بین نرود. قطعا فدراسیون بوکس برای این بوکسورهای جوان برنامه خاصی دارد.

کد خبر 604816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha