محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شبکه خبر به پرسش‌هایی در مورد برنامه‌های خود پاسخ داد و گفت: برنامه‌ریز، برنامه محور و آینده‌نگر هستم. 

مهرعلیزاده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،‌ محسن مهرعلیزاده این نامزد انتخابات ۲۸ خرداد در برنامه آگاهانه در پاسخ به سؤالی در مورد علت نامزدی برای سمت ریاست جمهوری گفت: عمده مشکلات امروز کشور ناشی از سیاست‌های کلان است و الگوهای شناخته‌شده علمی دنیا برای حل مشکلات به کار گرفته شود. 

وی با اشاره به سمت‌های پیشین خود در صنایع و مناسب گوناگون کشور گفت: من با توجه به اینکه از سن ۲۵ سالگی از صنعت کار خود را شروع کرده و برنامه‌ریز و برنامه محور و آینده‌نگر هستم و با توجه به تجربیاتم احساس می‌کنم که این کار از من بر می‌آید. کشور برای حرکت تولید باید مانع‌زدایی را در پیش گیرد و تجربیات ۴۲ساله من می‌تواند پشتیبان خوبی در این زمینه باشد. 

تارنمای این نامزد انتخابات، محسن مهرعلیزاده را سیاستمداری اصلاح‌طلب معرفی کرده که ۸ مهر ۱۳۳۵ در مراغه به دنیا آمد. وی در دولت نخست اصلاحات استاندار خراسان و در دولت دوم آن سمت معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان تربیت‌بدنی را بر عهده داشت. مهرعلیزاده مدتی نیز استاندار اصفهان و معاون سازمان انرژی اتمی ایران بود. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه حضور خود در میان مردم گفت: مانند زمانی که استاندار خراسان بودم هر ماه به شهرها سر می‌زنم. 

مهرعلیزاده در مورد سوالی پیرامون برخورد با مافیای واردات گفت: من ۳ دوره عضو اتاق بازرگانی ایران بوده و به خوبی با این مقوله آشنایی دارم. ریشه (مافیای واردات) رانت است و ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختلاف آن با ارز آزاد مردم را بیچاره کرده، صنعتگر را نیز دلال کرده و دست به واردات زده است. وی تاکید کرد که واردات در حد رقابت و کفایت مفید است. 

مهر علیزاده در مورد ساماندهی معیشت مردم گفت باید موانع و بخشنامه‌های متعارض را برداشت. یارانه‌های ۵ دهک پائین جامعه را باید حداقل ۵ برابر و به خانوارها یک میلیون تومان در ماه پرداخت کرد. 

این نامزد انتخابات زندگی خود را در حد متوسط خواند و ابراز داشت که حقوق بازنشستگی کافی است و نیازی به حقوق ریاست جمهوری ندارد. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد بستگان خود و توجه مردم به وضعیت زندگی آنان گفت: من ۳ فرزند دارم که هر سه شاغل بوده و درآمد و زندگی خود را دارند. من در ۴۲ سال سابقه کاری خود هیچ کدام از بستگان را وارد کار نکرده ام. 

این نامزد انتخابات در مورد برنامه‌های خود برای رونق تولید گفت: ۱۲ هزار قانون داریم و این در حالی است که تنها صد واندی سال است که قانون اساسی داریم. ما ۹ برابر کشور فرانسه قانون داریم در حالی که آن‌ها بیش از ۴۰۰ سال است که قانون اساسی دارند. این قوانین تار عنکبوتی است که باید برای پیشرفت کار و تولید برداشته شوند. یکی از مسائل اصلی اصلاح نظام بانکی است که با حذف یارانه‌های پنهان از صنایع بزرگ آن‌ها را به صنایع کوچک و متوسط تزریق خواهم کرد. 

مهرعلیزاده برنامه خود برای جلوگیری از ورود دولت به حاشیه‌ها را بدین گونه توصیف کرد: از من حاشیه‌ای تاکنون دیده نشده است. من افراد سالم را سرکار می‌گذارم و چپ و راست و دین و مذهب و قومیت برایم مهم نیست. مهم این است که فرد ایرانی و به دنبال انجام کار است. 

وی برای افزایش شتاب و رشد پیشرفت علمی کشور توصیه کرد که انگیزه تولید علم در دانشگاه‌ها ایجاد شده، مشوق‌ها افزایش یافته، ارتباط بین دانشگاه‌ها و ایجاد موسسات و مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه دانشگاه‌ها برای جبران کندی شتاب تولید دانش در نظر گرفته شوند. 

وی در انتها اختیارات ریاست جمهوری را فراوان دانست و با اشاره به نارضایتی‌ها و گلایه مندی‌های مردم از آنان خواست تا پای صندوق‌های رای آمده و از حق مردمسالاری حاکم بر کشور استفاده کنند.

کد خبر 604814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha