شبکه سعودی العربیه به نقل از ''منابع دیپلماتیک'' اعلام کرد که دور پنجم مذاکرات وین به احتمال زیاد دور آخر نخواهد بود.

نشست کمیسیون برجام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شبکه العربیه نوشت: دور پنجم مذاکرات وین در رابطه با برنامه هسته ای ایران درحال برگزاری است و کشورهای شرکت کننده در این نشست بر این مساله اصرار دارند که باید در این دور از مذاکرات توافقی حاصل شود.

این شبکه سعودی به نقل از یک منبع دیپلماتیک عالی رتبه نوشته است: احساس فزاینده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه این دور از مذاکرات دور آخر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: مسائل اساسی مورد اختلاف وجود دارد که نمی‌توان‌آن ها را در وین حل کرد. تصمیمات سیاسی که تهران و واشنگتن قبل از بازگشت‌به‌دور پنجم مذاکرات وین اتخاذ کردند کافی نیست.

این منبع همچنین مدعی شده است که هیات مذاکره کننده ایرانی به دستور مقامات عالی رتبه ایران مذاکره‌می‌کند.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده ،سخنگوی وزارت خارجه در نشست امروز خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارات اخیر نماینده روسیه در سازمان های بین‌المللی مبنی بر اینکه برای دور ششم مذاکرات وین برنامه ریزی نشده است و این احتمال وجود دارد که این دور از گفت‌وگوها دور پایانی باشد، گفت: همان طور که پیش از این گفته‌ام مذاکرات و گفت‌وگوهایی که در وین انجام می دهیم را با دقت و وسواسی که لازم است پیگیری می کنیم. هر دوری از این مذاکرات می توانسته دور آخر باشد ولی به دلیل اینکه برخی از موضوعات باقی مانده به دور بعدی کشیده شده است و اگر موضوعات کلیدی باقی مانده حل شود این دور می تواند دور آخر باشد ولی اگر چنین نشود ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه در خصوص اینکه کدام دور می تواند دور آخر باشد نباید تعجیل و قضاوت کرد، افزود: مذاکرات و گفت‌وگوهای وین پیشرفت های خوب و قابل توجهی در هر سه کارگروه تشکیل شده داشته ولی موضوعات کلیدی باقی مانده و باید تصمیم گیری در مورد آن ها با دقت انجام شود.

کد خبر 604770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha