«پایگاه سبز» در محله‌های منطقه۱۴ راه‌اندازی شده و این طرح توسعه می‌یابد.

محمد كمري

«کامبیز مصطفی‌پور» شهردار منطقه۱۴ این طرح را در ایجاد مشارکت‌های مردمی مؤثر می‌داند و می‌گوید: «این پایگاه طرح جدیدی است که در هفته‌های اخیر در منطقه ۱۴ اجرا شده و بازتاب خوبی هم داشته‌است. در واقع این طرح گامی برای کاهش پسماند در محله‌ها است.

شهروندان با مراجعه به پایگاه سبز در ازای پسماندهای خشک خود گلدان هدیه می‌گیرند. از زمان اجرای طرح تاکنون استقبال شهروندان روند رو به رشد بوده‌است.» او می‌افزاید: «در این پایگاه اهالی در کنار تحویل پسماندهای تفکیک شده، از اهمیت جداسازی پسماندهای‌تر وخشک آگاه شده و این کار را به‌طور جدی‌تری انجام می‌دهند.» به گفته شهردار منطقه ۱۴ طرح پایگاه سبز علاوه بر کاهش پسماند و زیست‌پذیرترشدن محله‌ها، حضور شهروندان در پویش‌های آموزشی را هم به دنبال دارد.

مصطفی‌پور معتقد است: «پاکیزگی محله‌ها به حفظ محیط‌زیست کمک کرده و شهروندان بیشتر از پیش به نونوار شدن کوچه‌ و خیابان‌ها و همچنین نگهداشت فضای سبز محله‌شان توجه می‌کنند. این کار تا اندازه‌ای تأثیر در روحیه اهالی گذاشته که در بعضی از کوچه‌ها شاهد اجرای طرح کوچه رنگی هستیم و شهروندان داوطلبانه برای انجام نقاشی دیواری و رفع زوائـــد بصری محله‌شان اقــــدام کرده‌اند.» 
 

کد خبر 604599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha