یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

یکتا جمالی در سال ۱۳۸۳ در شهر اصفهان بدنیا آمد. وی اولین مدال‌آور جهانی تاریخ ورزش ایران در رشته وزنه‌برداری بانوان است.

یکتا جمالی

به گزارش همشهری آنلاین، یکتا جمالی، زاده ۲۶ آذر ۱۳۸۳ (شانزدهم دسامبر ۲۰۰۴) در شهر اصفهان وزنه‌بردار دسته ۸۷ کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری جوانان و تیم ملی بانوان ایران است. وی با تاریخ‌سازی در مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان در تاشکند ۲۰۲۱ نخستین مدال جهانی تاریخ وزنه‌برداری ایران در بخش بانوان را بدست آورد. جمالی از سال ۱۳۹۸ و برای شرکت در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ بزرگسالان جهان در تایلند به تیم ملی بانوان دعوت شده بود.

تاریخ‌سازی جمالی در تاشکند

جمالی موفق شد نخستین مدال جهانی تاریخ وزنه‌برداری ایران را در روز ۹ خرداد ۱۴۰۰ به دست بیاورد.  در دسته ۸۷ کیلوگرم زنان وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان، یکتا جمالی برای ایران وزنه زد که در حرکت یک ضرب موفق به کسب مدال برنز شد. جمالی برای اولین مرتبه در مسابقات جوانان جهان شرکت کرده بود و مدال برنز او، اولین مدال بانوان ایران در قهرمانی جوانان جهان محسوب می شود.

۹ وزنه بردار در گروه A شرکت کرده بودند. جمالی در حرکت یک ضرب وزنه های ۸۵، ۹۰ و ۹۲ کیلوگرم را بالای سر برد و در نهایت رکورد ۹۲ کیلوگرم برای او به ثبت رسید.

زندگینامه: یکتا جمالی (۱۳۸۰-)

عملکرد

حرکت یک ضرب: نماینده ایران در یک ضرب وزنه‌های ۸۵، ۹۰ و ۹۲ کیلوگرم را بالای سر برد و توانست با کسب برنز یک ضرب، اولین مدال وزنه برداری بانوان ایران در قهرمانی جوانان جهان را کسب کند.

حرکت دوضرب: جمالی در اولین حرکت دوضرب وزنه ۱۰۵ کیلوگرم را بالای سر برد. نماینده ایران در دومین حرکت دوضرب پشت وزنه ۱۱۱ کیلوگرم قرار گرفت و این وزنه را هم با موفقیت بالای سر برد.
 او در حرکت آخر وزنه ۱۱۶ کیلوگرم را هم بالای سر برد تا عملکرد بی نقصی از خود به نمایش گذاشته باشد.

او در مجموع رکورد ۲۰۸ کیلوگرم را به ثبت رساند.

  • مدال آوران دسته ۸۷ کیلوگرم:

۱-تورسونای جبارووا از ازبکستان با رکورد ۱۱۱ یک ضرب، ۱۳۳ دوضرب و مجموع ۲۴۴ کیلوگرم (۳ مدال طلا)
۲-الیزابت اووینز از آمریکا با رکورد ۹۳ یک ضرب، ۱۱۸ دوضرب و مجموع ۲۱۱ کیلوگرم (۳ مدال نقره )
۳-سارا جمالی از ایران با رکورد ۹۲ یک ضرب، ۱۱۶ دوضرب  و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم (۳ مدال برنز)

کد خبر 604481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha