محقق تیم پژوهش واکسن کووایران برکت گفت: ایمنی‌زایی و بی‌ضرر بودن این واکسن ایرانی محرز شده و از وزارت بهداشت درخواست دارم مجوز اورژانسی تزریق عمومی آن خیلی زود صادر شود.

مينو محرز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مینو محرز محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت در نشست خبری روند واکسیناسیون و ساخت واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: واکسن کوو ایران برکت مراحل کار آزمایی بالینی خود را تحت نظارت افراد علمی و استانداردهای بین‌المللی انجام داد.

وی افزود: جوان‌های زیادی ماه‌ها خانه نرفتند که واکسن باکیفیت و خوب در اختیار مردم قرار گیرد.

محرز با بیان اینکه کارخانه عظیمی راه‌اندازی شده که واکسن‌های لازم ایران را خواهد ساخت تا ما به واردات نیازی نداشته باشیم، اظهار کرد: همه دست به دست هم دادند که این پروژه با دقت پیش برود.

محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت گفت: ما که ناظر این پروژه بودیم، به چشم دیدیم همه چیز به خوبی پیش رفت.

وی ادامه داد: پرستاران و پزشکان شبانه‌روز پیگیر داوطلبان تزریق بودند و همه چیز از نظر من عالی بود و بچه‌ها عالی اجرا کردند.

محرز با بیان اینکه امیدوارم مردم هرچه زودتر از این واکسن استفاده کنند، گفت: در کشورهایی که واکسن زدند، همه چیز راه افتاده است و باید از مهرماه مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند.

محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت بیان کرد: اکنون کل دنیا با کمبود واکسن مواجهند. ما نمی‌توانستیم با تحریم این روند را زودتر شروع کنیم و به محض دریافت ویروسِ این واکسن از یک بیمار در اردبیل، واکسن‌سازی را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه این واکسن موثر است و امیدوارم مردم به‌زودی با آن واکسینه شوند، افزود: با توجه به نتایجی که تاکنون حاصل شده، ایمنی‌زایی و بی‌ضرر بودن واکسن کوو ایران برکت محرز شده است و از وزارت بهداشت درخواست دارم، در صورت صلاحدید، مجوز اورژانسی تزریق عمومی واکسن کوو ایران برکت به‌زودی صادر شود.

محرز گفت: بیشترین تجربیات واکسن‌سازی در آمریکا به دست آمد. چون اقداماتشان را زودتر شروع کردند.

محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: بسیاری خوشبین هستند که سالی یک بار واکسن مجدد تزریق شود، اما باز باید زمان بگذرد تا بتوانیم نتایح قطعی را اعلام کنیم.

کد خبر 604401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha