سخنگوی وزارت بهداشت درباره زمان واکسیناسیون دانشجویان و استادان دانشگاه علیه کرونا توضیح داد.

جوانان - جمعیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره رویکرد ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه آموزش اظهار کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌های ستاد به علت مشکلات ناشی از آموزش مجازی به خصوص در مقاطع اول تا سوم ابتدایی، آموزش حضوری از سال تحصیلی آینده است. البته اجرای این موضوع نیازمند هماهنگی بین‌بخشی و وزارتخانه‌ها و دولت خواهد بود.

لاری در پاسخ به این سؤال که در صورت حضوری شدن آموزش، اولویت‌های واکسیناسیون کرونا برای اساتید، معلمان و دانشجویان چگونه خواهد بود، تصریح کرد: تامین واکسن وارداتی، ورود واکسن تولید داخل به فرآیند واکسیناسیون و سرعت گرفتن این فرآیند در ماه‌های آتی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم که با تامین به‌موقع واکسن وارداتی و البته استفاده از واکسن تولید داخل بتوانیم از مرداد واکسیناسیون معلم‌ها و اساتید دانشگاه را آغاز کنیم و پس از آن وارد واکسیناسیون عمومی شویم. زمان‌بندی واکسیناسیون بستگی به میزان واکسن‌های خارجی تامین‌شده و واکسن‌های تولید داخل دارد.

 سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به نیازهای جهانی به واکسن کرونا، این رقابت برای تامین واکسن همچنان جریان دارد. بنابراین احتمالا می‌توانیم در مردادماه برنامه واکسیناسیون اساتید و دانشجویان را با توجه به واکسن‌های موجود آغاز کنیم.

کد خبر 604332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha