شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
۰ نفر

رسانه‌های دولتی ویتنام گزارش کردند گونه جدید از کروناویروس در این کشور کشف شده است که به سرعت از راه هوا پخش می‌شود و ترکیبی از گونه‌های ابتدا شناخته‌شده در هند و انگلیس است.

Vietnam

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین ویتنام در تلاش است تا به موج تازه کرونا که نیمی از قلمرو این کشور، از جمله مناطق صنعتی و شهرهای بزرگ مانند هانوی و شهر هوشی‌مینه را فرا گرفته است، مبارزه کند.

بیش از ۶۷۰۰ مورد عفونت شامل ۴۷ مورد مرگ در ویتنام گزارش شده است که اغلب آنها از ماه آوریل (اردیبهشت) به بعد بوده است.

نگوین تانا لانگ، وزیر بهداشت ویتنام در جلسه ملی پاندمی این کشور در روزش شنبه گفت: «ما یک گونه جدید دورگه کرونا که آمیزه‌ای از گونه‌های هندی و انگلیسی است، کشف کرده‌ایم.»

او گفت:‌ «خصوصیت این گونه این است که به سرعت از راه هوا منتشر می‌شود. غلظت ویروس در مایع گلو به سرعت افزایش می‌یابد و با شدت زیاد در محیط اطراف منتشر می‌شود.»

وزیر بهداشت ویتنام شمار موارد ثبت‌شده مبتلا به این گونه جدید را ذکر نکرد، اما گفت ویتنام به زودی این کشف را در «نقشه جهانی گونه‌های ژنریک» کروناویروس اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بنا به گفته وزارت بهداشت ویتنام قبل از این اعلام هفت گونه شناخته‌شده کروناویروس در این کشور وجود داشته است.

حزب کمونیست ویتنام قبلا به خاطر واکنش قاطعش در برابر پاندمی با قرنطینه عمومی و ردیابی تماس سختگیرانه که به پایین نسبی میزان عفونت‌ در این کشور کمک کرد، تحسین شده است.

دور جدید عفونت‌ها باعث ترس مردم و دولت شه است و مقامات به سرعت به وضع محدودیت‌های سخت بر جابه‌جایی‌ها و فعالیت‌های تجاری دست زده‌اند. کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های آرایش مو و ماساژ و نیز مکان‌های گردشگری و مذهبی در نقاط گوناگون کشور تعطیل شده‌اند.

ویتنام کشوری ۹۷ میلیون جمعیت فقط اندکی بیش از یک میلیون نفر از شهروندانش را واکسینه کرده است. به گفته وزارت بهداشت، این کشور اکنون در حال بالا بردن میزان عرضه واکسن است و امیدوار است تا پایان سال به ایمنی جمعی برسد.

مقامات در این کشور از مردم و صاحبان کسب‌وکار خواسته‌اند برای تهیه واکسن پول اهدا کنند و در عین حال با سفارت‌خانه‌ّ‌ها و سازمان‌های بین‌المللی برای کمک خواستن تماس گرفته‌اند.

در حال حاضر برای ویتنام حدود ۲ میلیون دوز واکسن آکسفورد/آسترازنکا باقی مانده است، اما دولت گفته است که خرید بیش از ۳۰ میلیون دوز واکسن فایزر/بیونتک را در دست اقدام دارد.

ویتنام همچنین در حال مذاکره با روسبه برای تولید مشترک واکسن اسپوتنیک‌وی است.

کد خبر 604236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha